Reker

Hei

eg har tengt å skaffe meg noen kirseberreker.
hvilkne forhald er bra å ha i akvariet? sand, grus, planter, røtter, steiner??????
Noen som har gode forslag slik att di trives??
Først må man finne ut om man kan ha reker i det hele tatt. Mange fisk spiser reker så fort de ser dem, og ikke alle selskaps-akvarier er egnet for dvergreker som kirsebærreker.

Har du fisk i det akvariet du vil ha rekene i? Hvis ja, hvilke fisk?
Reker
eg har guppy, seilfinne molly, og neontetra
har og 4 jegersneiler, ei malle veit ikke ka sort den er.
akvariet er 80l
Thomas Storebø
eg har guppy, seilfinne molly, og neontetra har og 4 jegersneiler, ei malle veit ikke ka sort den er. akvariet er 80l


Da hadde jeg droppet alle planer om reker. Alle fiskene unntatt mallen spiser reker som bare det. Det ville bli et ganske dyrt måltid for deg å gi fiskene dine.

Skal du holde kirsebærreker er det nok best at du kjøper et akvarium til, og har kun reker i det (ingen fisk) Trenger ikke være allverdens størrelse på et reke-akvarium, kanskje 30 liter, men det må være godt innkjørt før rekene flytter inn. Javamose og en rot, samt sand på bunnen, det er godt nok for reker (også et skikkelig filter da, selvfølgelig).
Jeg har reker og guppy sammen og det går fin, fint. Det er ikke noe tegn på at guppyene er på jakt etter rekene.
Og mine guppyer spiste opp over 100 reker på et par dager... Noe av de grådigste reke-spiserne jeg har sett.
Guppyene spiste reker for harde livet.

Det er ingen kombinasjon å anbefale. De er beryktet for å spise alt smått som passer i munnen, inkl sine egne yngel. Ser ingen grunn til at de skulle la noen kirsebærreker få være i fred, bare i enkelte unntakstilfeller. Og det er ikke noe å satse på. Det er dessuten flere og større fisk enn guppyene i dette karet i dette tilfellet også.
har kirsebær reker, guppy og neontetra.
det går veldig fint. noen reker blir sikkert for men dei har aldri rydda dei heilt ut.
det er nesten alltid 5-6 reker så eg kan se på likt.
men mine guppier er ikke på maxstørrelse...
men mollyene... blir ikke de ganske mye større enn guppy?
da kan e vere en trussel.

og mona, eter corydoras reker?
til he919

dette fant eg i ein rubrikk



Blå reke - Neocaridina sp. blue - masse flotte reker selges

Rekene er like lette å få til som kirsebærreker, og blir litt større enn disse. De er lette å få til å formere seg. Mine deler akvarier med maller, corydoras og nannostomus eques, noe som fungerer veldig fint.
Tilfeldig bekjentskap
© haaken
Reklame for plussmedlemskap