Kan man bruke dette som bunnlag?

Hei

Har en 720l akvastabil som jeg tenkte å bruke som Malle kar. Jeg har tenkt å ha noen steiner i karet og lurer på om jeg kan bruke denne som underlag:

http://www.gsport.no/Produkt/591078%28BC_7%29/tradex-liggeunderlag-10mm/
Har dere noen erfaringer med denne? denne er jo 180 lang, mens akvariumet er 200cm lang, gjør det noe om den ikke dekker hele?

Har også hørt at man kan bruke isopor, men hva er best? Jeg vil ikke at det skal smuldre opp og komme masse isopor biter i karet.

Noen andre tips?

Har det noe innvirkning på ph og sånt? Vil helst ikke ha noe forhøying av ph.
jeg ville benyttet depronplater til dette.

disse smuldrer på ingen måte opp, og er meget solide greier som egner seg bra som mellomlag her.

selges på fleste byggevarehus. Evt. har dem på hobby butikker, men gjerne til en høyere pris.



Jeg tenker å ha den inni akvariumet, det går bra det eller?

Jeg vil ikke lime den, men kun ha den under sanden og steinene.
wiqasso
Har dere noen erfaringer med denne? denne er jo 180 lang, mens akvariumet er 200cm lang, gjør det noe om den ikke dekker hele?


Hvorfor ikke kjøpe et par termounderlag beregnet for akvarier? Du trenger bare legge underlag der de større steinene skal ligge, og du skal vel ikke ha hele bunnen dekket av store steiner? Så underlaget trenger altså ikke være like stort som akvariebunnen.

De smuldrer ikke, og såvidt jeg vet, har de ingen innvirkning på ph eller noe.
dra til en malerbutikk og kjøp belegg der får du de måla du vil ha og hvor mykt du vil ha det 2-8mm
Takk Mona

Det var sånn jeg var ute etter
Tilfeldig bekjentskap
© Kim Kasnes
Reklame for plussmedlemskap