- Hjem
- Forum
- Maller - Corydoras
- Hvilken corydoras er dette?
Hvilken corydoras er dette?
Hei!
Kan noen si meg hvilken cory dette er?
Selv tror jeg kanskje på enten corydoras brevirostris eller corydoras ambiacus, men tar gjerne imot forslag fra andre med corydoras-erfaring. Jeg lurer forøvrig på om cory`en på bilde nummer 2 er en annen cory enn den på bilde nummer 1; selv om dyrebutikken var sikre på at de var av samme art.
Kan noen si meg hvilken cory dette er?
Selv tror jeg kanskje på enten corydoras brevirostris eller corydoras ambiacus, men tar gjerne imot forslag fra andre med corydoras-erfaring. Jeg lurer forøvrig på om cory`en på bilde nummer 2 er en annen cory enn den på bilde nummer 1; selv om dyrebutikken var sikre på at de var av samme art.
Postet 30.03.10 kl 14:52
Postet 30.03.10 kl 16:38
Postet 30.03.10 kl 17:08
Inaktiv bruker
coryen på bilde nummer to ser ut som en Corydoras trilineatus
Postet 30.03.10 kl 17:12
Postet 30.03.10 kl 17:23
Postet 30.03.10 kl 17:27
Jeg er ganske sikker på at du har fått to arter. Jeg er enig med David i at nr 2 ser ut som en trilineatus. Nummer en kan være en agassizii, eller en av de du nevner i første post. (Eller noe annet - jeg tar alle forbehold.)
Vil du ha sikker identifikasjon tror jeg du bør ta noen flere bilder, gjerne nærmere, eller som du beskjærer slik at fisken vises bedre.
Vil du ha sikker identifikasjon tror jeg du bør ta noen flere bilder, gjerne nærmere, eller som du beskjærer slik at fisken vises bedre.
Postet 30.03.10 kl 18:12
Postet 30.03.10 kl 18:29
Postet 30.03.10 kl 18:29
Postet 30.03.10 kl 18:31
Postet 30.03.10 kl 18:46
Endret: 30.03.10 kl 18:55
Ang. bildene du har postet nå til sist:
Den øverste er Corydoras trilineatus, slik David foreslo. Veldig vanlig i handelen. Selges ofte feilaktig som C. julii, sannsynligvis fordi det er lettere å skrive og uttale :p
Den andre er med stor sannsynlighet Corydoras leucomelas.
De har altså greid å gi deg to forskjellige. Gå og klag!
Den øverste er Corydoras trilineatus, slik David foreslo. Veldig vanlig i handelen. Selges ofte feilaktig som C. julii, sannsynligvis fordi det er lettere å skrive og uttale :p
Den andre er med stor sannsynlighet Corydoras leucomelas.
De har altså greid å gi deg to forskjellige. Gå og klag!
Postet 30.03.10 kl 19:06
Endret: 30.03.10 kl 19:07
Takk for svar.
Da går jeg for de to du nevner Mona, med mindre andre har noe å utsette på det. ; )
Det verste er at jeg til og med kommenterte at jeg syns de så forskjellige ut; at den ene hadde en mer sammenhengende linje på siden, samt kun en liten svart flekk på ryggfinnen i motsetning til de andre. Men nei, det skulle være samme slaget; kanskje ikke farget ut skikkelig ennå osv. Men men, antakelig har de fått feil, og ikke tenke noe videre over det selv heller. Da får jeg finne nye eiere til den ene, eventuelt levere den tilbake.
Jeg må også skaffe meg noen flere til den gruppen jeg har som hører sammen; 5 er i minste laget.
Da går jeg for de to du nevner Mona, med mindre andre har noe å utsette på det. ; )
Det verste er at jeg til og med kommenterte at jeg syns de så forskjellige ut; at den ene hadde en mer sammenhengende linje på siden, samt kun en liten svart flekk på ryggfinnen i motsetning til de andre. Men nei, det skulle være samme slaget; kanskje ikke farget ut skikkelig ennå osv. Men men, antakelig har de fått feil, og ikke tenke noe videre over det selv heller. Da får jeg finne nye eiere til den ene, eventuelt levere den tilbake.
Jeg må også skaffe meg noen flere til den gruppen jeg har som hører sammen; 5 er i minste laget.
Postet 30.03.10 kl 19:17
Postet 30.03.10 kl 19:20
Postet 30.03.10 kl 19:23
Postet 30.03.10 kl 23:03
Postet 31.03.10 kl 13:02