Hvor mange egentlig?

Hvor mange fisk kan jeg ha i et 52 liters akvarium?
jeg har nå:

3 guppy
3 platy
10 zebra
1 sugemalle

er dette for mange? og går disse greit i sammen?
Avhenger av hva du mener "Zebra" er. Finnes veldig mange sebra/zebra-fisker.
Jeg hadde 10 av disse sebrafiskene i mitt 120 l kar. De tar MYE plass, er svært aktive, og blir raskt ganske store.. Tror jeg personlig kanskje ville anbefalt en annen stimfisk til 52 liter altså.

Men det er en veldig fin fisk da, mine trivdes best når de var rundt 10 eller fler. Når jeg hadde færre kunne de jage de andre fiskene litt.
Disse forskes faktisk på, på grunn av deres enorme vekst hurtighet og instinkt for å leke.

Jeg har 11 stk i min 110liter, og jeg er faktisk på utkikk etter noen som kan erstatte deres plass. Karet er stort nok, for dem - men for meg, så er det ikke stort nok, hehe.

De vokser fort, og er ekstremt aktive. Bare jeg nærmer akvariet blir de hyperaktive fordi de tror at dem får mat. De minner meg mye om sild..

Ville nok heller valgt en mye, mye roligere art til 50 liter.. Mange ganger kan man bytte fisk hos dyrebutikk. Bytt en stim på 10, til en annen stim på 10.


Men over til det faktiske spørsmålet:
Du har nok i karet. Ikke flytt inn noe mer. Platy og guppy antallet kommer til å stige for hver måned.. Blir raskt overbefolket.
heisann. eg les i bruksanvisningen te et akvarium,
at man skal ha 3 liter pr 1cm fisk..
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina
Reklame for plussmedlemskap