Hvordan fore paroon hai ? (side 3)

hvor da???? bytte ut alle torskene eller? eneste stedet slike kunne ha vært var opp hvor de har alle de store karene.. ingen andre steder. eller bytte ut selene da kanskje
Patrick Michelsen
jeg kan vell si feks paroonen kan være i et kar på akvarie



Hvis jeg skal være helt ærlig, så tviler jeg sterkt på at Akvariet i Bergen har noen som helst interesse for å overta en veldig vanlig akvariefisk fra deg. Selv om det kanskje har seg slik at faren din arbeider der, så tror jeg ikke at de som er sjefer osv. der ville likt særlig godt hvis han hadde drasset med seg en paroonhai på 30 cm til arbeidsplassen hans. Og jeg tror heller ikke at faren din ville tatt med seg fisken til akvariet. Hvis han arbeider der, så burde han vite bedre enn å la deg kjøpe en paroonhai!

saffen
hvor da???? bytte ut alle torskene eller? eneste stedet slike kunne ha vært var opp hvor de har alle de store karene.. ingen andre steder. eller bytte ut selene da kanskje




feks der med de største krokodillene der går det store bacuer
Men hva får deg til å tro at de vil ha et monster av en fisk som haimalle i sine biotop-akvarier da? Har de allerede sagt ja til det til faren din?

Skal faren din liksom skal kunne ta med seg dine forvokste søplefisk som akvariet i Bergen sikkert er møkklei av at folk forsøker å prakke på dem, og så skal de liksom dytte den ned i et av sine spesielle akvarium som sannsynligvis er strengt biotop-regulert???

Det henger liksom ikke på greip, denne historien.
mona o
forvokste søplefisk


Den var litt drøy Mona O. Paroon hai er en fantastisk flott fisk. (Den har bare ikke noe i vanlige akvaristers kar å gjøre) -
Patrick Michelsen
[QUOTE=saffen]hvor da???? bytte ut alle torskene eller? eneste stedet slike kunne ha vært var opp hvor de har alle de store karene.. ingen andre steder. eller bytte ut selene da kanskje




feks der med de største krokodillene der går det store bacuer


ekke lov og bruke levende for tror vel kanskje lille samson hadde sett for seg en lekker bisk der da.nei tror nok ikke de hadde rørt dem men uannsett så er nok ikke så stor plass der med krokofantene heller nei. når samson skal ha en liten dukkert så er det ikke mye plass igjen der heller da så. så vil nok ikke i mine villeste fantasier tro at de vil være intressert i noe slikt. uten at jeg da snakker på akvariets veine.
Kult
Lars Erik Aalberg
Unnskyld seint svar! Men, siden er helvetes treig atm Men, ja -jeg har den i ett 720 l nå. Går helt fint frem til sommeren da jeg får 3000 l. Hadde da aldri i verden kjøpt meg en RTC hvis jeg skulle hatt den i 720 l ;);)


d er vi 2 xD
Synes det ikke høres så veldig lurt ut og kjøpe seg en fisk som blir større enn deg selv men ok...
Paroon hai
hei snaket med noen naboer (medlem her på AF^^) å de ha den paron hai på en 30-40 cm ådem ga dem vekk till bergen akvarije så det stermer det han sier
Alden Irslinger
Hva er greia med unggutter + fullstendig overdimensjonerte fisk?

Min "teori" er at det er det samme som med sånne førtiåringer som kjører rundt i Hummer. Størrelsen på det de kjøper seg, er omvendt proporsjonal med størrelsen på .... ehm, på deres evne til å tiltrekke seg damer.
ciklidesyka
hei snaket med noen naboer (medlem her på AF^^) å de ha den paron hai på en 30-40 cm ådem ga dem vekk till bergen akvarije så det stermer det han sier :)



spiller vel egentlig liten rolle om de no har tatt i mot en paroonhai en gang i tiden., kan ikke huske og ha sett den der sist jeg var der iallefall. såg no ikke etter en heller da. men uannsett så tviler jeg nok på at de vil ta i mot ubergenset med slike beist som dette, da den plassen som de har nok ikke er av verdens størrste. Det som akvariet i bergen trenger er faktisk en skikkelig utbyggning av sine arealer uten tvil.
ciklidesyka
hei snaket med noen naboer (medlem her på AF^^) å de ha den paron hai på en 30-40 cm ådem ga dem vekk till bergen akvarije så det stermer det han sier :)


jepp, stemme det jeg har levert ut en del andre fisk der jeg feks 4 stk tiger oscar før når jeg hadde 160 l da de ble alt for stor og kranglet litt mye.
Patrick, hva er det egentlig som fascinerer deg så med yngel? For det virker for meg som alle fisker du er interessert i må gis bort før de er utvokst.

Greit nok at du er ung, men det er vel snart på tide at du blir "voksen" og respekterer liv mer enn din barnslige higen etter "godteri"? Godteri er ikke sunt, vet du

Dessuten har eg vanskelig for å tro at faren din jobber på Akvariet, samtidig som han godtar din totalt feilaktige tilnærming til denne vidunderlige hobbyen (ideelllt sett både for oss og fiskene). Men eg tar jo feil titt og ofte
hei, her er paroonen min har også 2 stk uaru
syns no virkelig at jeg ser 2 paroonhaier jeg da..................
Ser faktisk 2 jeg også, og de svømmer rundt i Arizona's ørken hehe
Om du på liv å død skal holde på med totalt idiotisk fisk i akvariet ditt så prøv denne
mona o
forvokste søplefisk

Jovial
Den var litt drøy Mona O. Paroon hai er en fantastisk flott fisk. (Den har bare ikke noe i vanlige akvaristers kar å gjøre) -:)


I mine øyne er de det.
Hvis man skal kalle noe for drøyt, så er det å gå ut og kjøpe disse fiskene med fullt overlegg, vel vitende om deres størrelse og at man aldri kan ha dem særlig lenge før det blir dyreplageri. ALLE som kjøper denne søplefisken er med på å støtte den syke industrien som sender stadig flere slike paroonhaier ut på markedet. Hvis folk ga faen i å kjøpe dem, ville de ikke giddet å selge dem heller rundt omkring i landets zoobutikker (og ellers i verden). Den fisken er så totalt uegnet å ha i akvarium at den skulle ikke vært lov å selge i akvarieindustrien!

Helt enig. Paroonhai har intet i et akvarium å gjøre. Men det er jo ikke fiskens skyld? Eller?.... Isåfall må jo all hai, tunfisk, o.l. være søplefisk... Noe jeg personlig ikke synes at de er -
Grøten
Ser faktisk 2 jeg også, og de svømmer rundt i Arizona's ørken hehe Om du på liv å død skal holde på med totalt idiotisk fisk i akvariet ditt så prøv [URLBLOCK1]


hva slaks type art er det en piraya?
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap