Gravide guppyer?

To av Guppy-jentene mine har begynt å bli litt mørke bak. Gravide?
de er nok gravide ja, mest sannsynelig i siste fase, litt vanskelig og se ka fase de er i pga at de får varierte kull, fra 1 til 100.;P
Frøken nr 3 holder også på å bli litt mørk bak. Så dette kan jommen bli spennende. Når det er 3 kull skal det ikke bli så vanskelig å få noen til å leve opp i alle fall.
ja, viss du har godt beplantet + mange gjemmesteder i vannflaten så er de ganske lett faktisk, går sikkert ann og kjøpe fødekasse med viss du vil ha flere en noen par opp;P

og dess mørkere flekken blir dess nærmere er det til de ska føde;P
Tror ikke det blir så mange i denne omgang da de ikke er så veldig store og førstegangsfødere. Men de har en rot og begynner å bli rimelig med plantevekst neddi der så kan bli morsomt. Har en platy som også føder om ikke lenge. Så blir mye yngel på en gang.
er der andre sorter fisker i karet?
Platyene bor i annet kar sammen med skjørtetetra.
Sammen med Guppyene bor det Glødebåndstetra og Corydoras.
hm.. ja da er det ingen som vil jakte bevist på yngelen, glødebåndtetra er ike de kjappeste og mest agresive å coryane eter det som ligger foran de, dei jakter ikke så mye på ting som fare fortere en de selv er;P
Alle tetraer er rovfisk i miniatyr. De spiser yngel. Så jeg tror definitivt de vil anse yngel fra levendefødere som en fin snacks.
Skal flytte Guppyhannene over i det andre akvariet fordi de har begynt å bli veldig pågående og jager hunnene en del.
i dette tilfelle så er ikke glødebåndstetraen den jegeren som jakter for å jakte, men de e sant som du sier de de er jegere, men ikke i den grad at de leiter etter yngelen. også er yngelen litt kjappere og mindre en tetraen så den mister fort inntressa
viss hannene gjør de da er hunnene noen timer/minutter unna å føde. viss ikke det er mat da under ho;P det har hannene gjort vær gang ei har fått yngel med guppy;P
Good to know. Men blir de ikke veldig stresset av att hannene jager dem? De har jaget på hunnene i hele dag.
jo, men bare ta ut hannen du! at hannen jager hoen er et tegn på at hun ska snart føde, det er som når vatnet går hos mennesker, det lukter som mat får hannen og da vil han smake;P
Har Lagd ett akvarie til som hannene skal få bo i. Veldig improvisert vell og merke da Platyene heller ville jage dem enn å gå overens med dem. Så de skal få bo i den til hunnene har født så skal de flyttes tilbake.
Er en stor glasskuppel på ca 30 liter de skal få bo i en dag eller to.
har fiskene fått yngel enda??
Ikke enda, venter tålmodig. ^^
Platyen har blitt gigantisk nå. Og Guppyen nærmer seg med stormskritt.
Iiih! Jeg tror den ene føder snart. Hun har begynt å oppføre seg litt merkelig og svømmer med halen opp og hodet litt ned.
dette er spennende. jeg har guppyer seg som jeg tror venter barn. det er en stund igjen da men. Iallefall lykketil. håper noen av yngelene overlever. Husk bare at moren vil vise interesse for yngelen og spise dem dersom hun blir i samme kar for lenge.

Vel dette er det forskjellig mening om men jeg lar yngelene gå alene mens andre lar dem gå sammen med voksene.
Tilfeldig bekjentskap
© Håvard Støre Andresen
Reklame for plussmedlemskap