Opp ned

Kjøpte noen eplesnegler forleden. Har aldri hatt snegler før. Er litt forbauset over at de mye av tiden ligger på siden eller opp ned. Er dette normalt?
Ps. De er ikke døde
Spiser Praktbotia snegler? De sa nei på butikken men mine 2 er svært interesserte.
Viss dyrebutikken sa nei så er de helt på feil jorde, praktbotian er jo en sneile spisende fisk-så ja de vil spise eplesneilene dine bit for bit, så enten så bør du få ut sneilene eller botian.
Plussmedlem
Ja, det hender noen ganger at sneglene ligger opp ned.

Og ja, praktbotia er sneglespisere! Så butikken har gitt deg helt feil info!!
Går det virkelig an? Selv om det var en ungdom som sto i kassa så bør vel opplæring være selvsagt!
Botia'er er vel fisken de fleste skaffer seg for å bli kvitt pestsnegler... :P

tror nok de er grunnen til at eplesneglene bare ligger der mye... sneglene gjemmer seg så de ikke blir spist

Jeg hadde en litt agressiv ciklide sammen med epler en gang, og jeg ble skuffet av hvor lite aktiv sneglene var.... helt til jeg tilfeldigvis putta fisken i et annet karr, da strakk eplene ut sine nyyyydelig antenner, og fartet rundt i karret med både mål og mening. de begynte også og yngle da. Snegler trenger å føle seg trygge, sånn som alle andre
Pest eller kolera
Ok, da har jeg ett problem siden jeg bare kjører ett kar nå og det andre er en 25 liter. Hvem skal leve og hvem skal dø?
Janus
Ok, da har jeg ett problem siden jeg bare kjører ett kar nå og det andre er en 25 liter. Hvem skal leve og hvem skal dø?


Hvis du virkelig har praktbotia i en 25 liter så sier vel svaret seg selv... du selger fiskene så snart som mulig.

Du skylder på de ansatte i zoobutikken, men her har du virkelig ikke gjort en eneste hjemmelekse selv heller. Du skaffer deg fisk uten å vite noe som helst om dem på forhånd.

Praktbotiaer hører ikke hjemme i små akvarier, så selg dine så snart som mulig.
Gi botiaen(e) til noen, eller spør om dyrebutikken vil ta imot. Trenger da ikke kverke de.
mona o
[QUOTE=Janus]Ok, da har jeg ett problem siden jeg bare kjører ett kar nå og det andre er en 25 liter. Hvem skal leve og hvem skal dø?


Hvis du virkelig har praktbotia i en 25 liter så sier vel svaret seg selv... du selger fiskene så snart som mulig.

Du skylder på de ansatte i zoobutikken, men her har du virkelig ikke gjort en eneste hjemmelekse selv heller. Du skaffer deg fisk uten å vite noe som helst om dem på forhånd.

Praktbotiaer hører ikke hjemme i små akvarier, så selg dine så snart som mulig.

Tror de går i en 250l, og han mente at å sette de i 25l akvariet som han har stående er eneste alternativ..
du kan jo ha sneglene i 25litern til du har fått gitt vekk botia'n de klarer seg fint i ett så lite karr en stund.
Sorry men hvis du hadde lest hele tråden så ville du forstått at de går i 250 litern,Jeg er nok dum men ikke så dum. De er uansett gitt bort nå. Bør oppdatere akvariene mine da 25 litern er tørrlagt.
Tilfeldig bekjentskap
© Helge A. Hafstad
Reklame for plussmedlemskap