Medisinere eller ikke?

Hadde en palettciklide som oppførte seg rart, hadde blitt blek og veldig passiv. I desperasjon prøvde jeg å tilsette medisin igår, brukte da Esha 2000 og Esha Exit.

Fisken døde idag, og når jeg obduserte henne så det ut som hun hadde egg i magen som hadde blitt til en hard klump, som antagelig hadde vært inni henne en god stund. Dødsårsaken var nok ikke bukvannsott som jeg mistenkte.

Er det noen som har opplevd samme problem tidligere? Palett-paret vårt hadde tidligere brukt en kokos-hule til å legge egg, men nå er denne blitt okkupert av ancistusen. Jeg forstod at det plagde paletten, men trodde ikke at det skulle føre til at hun dør! Er litt lei meg nå.

Har også sverddrager-yngel i samme kar (i en fødekasse) som er ca 2 uker gamle. En av dem døde også idag, muligens som følge av midisineringen. Det jeg lurer på er om jeg da skal fullføre 3-dagers kuren med medisin, eller om jeg skal avbryte nå. De andre fiskene ser tilsynelatende friske ut.

Alle svar mottas med takk!
Det kan jo hende hun har holdt tilbake eggene fordi hulen hadde blitt opptatt. Sånn at det ble noen komplikasjoner av det. Men ikke vet jeg.
Er det noen som har synspunkter?
Tilfeldig bekjentskap
© Morten Kirkevåg
Reklame for plussmedlemskap