Oppsett med skjult teknisk utstyr

Har et forslag på oppsett i 120 literen min.
Har et invendig Fluval 3+, en utvendig Eheim 2224 og en varmekolbe i karet mitt. Ønsker slvfølgelig dette skjult.

Har sett ut en enkel og billig bakgrunn jeg ønsker å bruke. Jeg har tegnet et lite oppsett hvor jeg har tenkt til å bruk blåsvamp til å skjule filterne i. Jeg vet ikke om det vil fungere, derfor spør jeg dere.

På venstre side hvor fluvalen henger tenker jeg å ha et hull i blåsvampen til utspruten.

Så tenker jeg å skjule dette med samme bakgrunnsplater som jeg har på glasset.

Se på tegningen, spør om dere lurer på noe og kom GJERNE med innspill. For vil det fungere? Jeg tror hvertfall det vil se bra ut.
litt lite bilde, men håper dere ser poenget mitt, om ikke skal jeg se hva jeg får gjort.

men vil gjerne vite om det kan funke?
Jeg kan ikke si noe om det er bra eller ikke dette, men lurer bare på hvorfor du har både innvendig og utvendig pumpe? Er ikke den utvendige alene nok?
jeg har en del fisk i karet. og disse malletablettene mine skitner sånn til vannet, derfor har jeg to filter. om det er nødvendig vet jeg ikke .men slik ble det
Eneste jeg stusser litt over, er at du har planlagt varmekolben i samme "boks" som innsuget til det utvendige filtret. Det oppvarmede vannet vil da måtte gå gjennom filtret før det "slipper ut" via utblåset.
godt poeng. dt tenkt jeg ikke på, var liksom eneste plassen den hadde plass..
Jeg har varmekolben i en "boks" sammen med innsuget til et utvendig filter. Denne boksen er en gammel juwel filterboks jeg har brukt. Satt på noen ekstra innsugsrister. Alt vannet som går inn her går ikke i innsuget. Noe blir jo presset ut igjen når nytt vann kommer inn andre steder.
Eneste problemet jeg har er å få tempen ned. Varmekolben står vel nesten aldri på ser jeg. At karet står i stuen og sammen med lysarmaturen gir dette god varme. Ja nesten for mye. 26*
Stine Sofie
Eneste jeg stusser litt over, er at du har planlagt varmekolben i samme "boks" som innsuget til det utvendige filtret. Det oppvarmede vannet vil da måtte gå gjennom filtret før det "slipper ut" via utblåset.


Dette er ikke noe problem, heller en fordel da mye vann passerer varmekolben, noe som gir en jevnere regulering. og i tillegg vil det varme vannet blir blandet godt inn i vannet når det kommer ut av pumpen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap