Hvilken yngel har jeg fått????

Jeg hadde fiskene våre i et 100 liters kar, å skulle ha rekene i 720 liters karet, men var fler som sa at jeg ikke kom til å se noe til de i det store karet, derfor valgte jeg å gjøre motsatt.

håvte derfor opp alle fiskene, å slapp dem ut i det store på 720 liter, når det var klart, noen få fisker om gangen, å nå er alle over i det store, å dverg rekene er i det lille på 100 liter.

MEN så fikk jeg plutselig små fiskeyngel som hang på glasset i 720 literen, så små at man knapt kunne se dem med øynene, trodde det var danioen sin yngel, men ser de ikke på glasset lenger, men det er små yngel overalt i akvariumet, men jeg har ikke helt funnet ut hvem sine det er alle enda.

MEN så komme rdet store spm, for nå har jeg plutselig fått små yngel i det lille akvariumet på 100 liter også, der det ikke er noen fiske,r så regner med at det må være en eggleggende fisk i det minste, å da erd et kun kardinaltetra og leopard danio jeg har, de andre er levendefødende, men jeg regnet med at det var danioen da, men ser nå at det er små lysende stripe som går over hele kroppen, slik ssom hos kardinaltetraen, kan det være kardinaltetra da? finner ingen bilder av yngel av de på nettet så får ikke sett etter, de var bitte bitte små, gjennomsiktig som små, nå etterhvert er det den lysende stripen man lett ser, å ikke har jeg gjort noe for å få det til heller, men jeg trodde ikke de fikk yngel??? i fangenskap?

hvilken er det tror dere?
Det er nok leopard danioen sine yngel. Disse fiskene leker nesten hver gang sola står opp, eller akvarielyset slåes på, men det er sjeldent de overlever i selskapskar nettopp fordi egg og yngel er så bitte små. Nå når du har flyttet ut de voksne fiskene er det ingen igjen til å spise dem, så da kan det godt hende de vokser opp, de er ikke vanskelige å få til!

Det er vanlig at leopardene likner litt på sebradanioen i starten, prikkene kommer senere har jeg hørt=)
Ok, da skal det bli spennende å se, kunne tenkt meg bilder over yngel på nettet, men finner ingen, hadde kjent de igjen med en gang, tror nok det går bra, for de har fått flott størrelse allerede, håper virkelig det ihvertfall
Hmm, jeg mener det var noen som hadde fått til et "overraskelsesoppdrett" på sine leoparder. Hun hadde noen bilder i tråden, jeg skal se om jeg finner den for deg.

Edit: Her er tråden!
Ååå tusen takk skal du ha, jeg tror nok du har rett, selv om bildet jeg så var litt uklart, så kan det nok tenkes at det er danio ja blir spennende !!!!

tusen takk for hjelpen
Stusser litt over denne, for nyfødte danio er helt gjennomsiktig, eneste en kan se er to bitte små øyne og svommeblæren som ei lita boble midt i.
Pål Laumann
Stusser litt over denne, for nyfødte danio er helt gjennomsiktig, eneste en kan se er to bitte små øyne og svommeblæren som ei lita boble midt i.


Mine er ikke nyfødte lenger, de var fullstenidg gjennomsiktig tidligere, så fikk de akuratt som lysende prikker e.l, å nå er det en lang stripe langs kroppen, akuratt som hos kardinaltetraene, var derfor jeg ble usikker, men de begynner å bli såpass store nå, at jeg snart kan ta de over i hovedkaret, uten at de blir spist
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap