Er disse sebraciklide ynglen små for alderen?

hei!

Jeg fikk ett kull Sebraciklider, som klekte den 7 januar, så de er snart 3 mnd gamle. De går i en 240 sammen med litt annen fisk. De er rundt 2cm hele gjengen.

Jeg forer med endel forskjellig 2 ganger om dagen, bla en eget veggis frosent for jeg har laget, røde mygglarver, flakfor, oksehjerte.

Jeg har 2 stk fra dette kullet i ett annet kar, de har blitt i overkant av 3 cm.


Jeg synes de er så små, er de relativt vanlig i forhold til alder eller ligger de laaangt etter?

Mvh Trond

(kan jo legge inn noen bilder av de, de er tatt for en stund siden)

Tja, masse vannbytter og artemia den første mnd, i livet, får ofte mer fart i veksten på de fleste yngel. Men vekst avenger av masse.
det har disse fått. dog i pulver form.

de som går i det andre karet vokser myyye fortere. Forer samme her. hehe
Hatt det samme her. Fikk en del yngel og ga etterhvert bort noen. De jeg ga bort vokste myyye fortere enn de jeg hadde. Konkluderte med at det måtte være sirkulasjonen i vannet. Han anre hade kraftigere strømninger i karet enn det jeg hadde. Tror du det kan være grunnen hos deg?
Sirkulasjon betyr lite. Men vannkvalitet og vannbytter betyr MYE for oppvekst av yngel.
altså jeg har 2 stk 240 kar, der de vokser sakte forer jeg samme men det er 20 grader, der de vokser kjappere er det 25 grader, dette har sikkert noe å si også.
Ja, temperaturen vil også ha en avgjørende effekt.
Som jeg har nevnt, det er masse som påvirker veksten.
Ja jeg ser du har nevnt det men det veit jeg jo at mye har noe å si på veksten, jeg vet bare ikke helt hva. Men jeg konkluderer med at gode vannbyttsrutiner samt næringsrik mat i den første fasen er veldig viktig
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap