Rekeyngel

Hvordan ser den ut??? tenker nå først på dvergreker sin yngel, jeg har red bee, black bee, og snow white bee, å de går med rogn, men idag kreler det overalt med mengder av bittesmå kryp som hopper i vannflaten, og langs bunnen, kan dette være rekeyngel???
men de er jo såååååå små, kan knapt nok e dem, å jeg ser de når de hopper rundt, men selv om de stopper like foran ansiktet mitt, så klarer jeg ikke se med øynene hva det er for noe???

det er kun reker som har vært oppi det karet de siste uken, og danio, å det henger små danio yngel overalt på glasset, så jeg vet at det ikke er de, for det ser jeg..

men lurer sååå fælt på om jeg har fått yngel eller ikke av reken
Høres ut som ferskvannslopper (jeg tror det heter det).
kan jeg få det??? kommer det av seg selv, med vannet, fiskene eller plantene man kjøper da?
aldri hatt sånne dyr oppi der før, merkelig...
Rekeyngel er små kopi av foreldrene så det er nok ikke rekeyngel du har. De små tingene du har der er småkryp eller lopper som kommer når du har rekekar da det ikkje finnes fisker å spise disse. Disse er da ikkje farlige.

Loppene kommer av seg selv eller ved foring. Da disse er gode hjelpere som holder akvariet rent og klart.

Reker legger mellom 10-40 yngel pr kull så det kreler liksom ikkje. Rekeyngelen pleier å være på akvarieglasset eller på stengelen til plantene. Det er veldig viktig å fore rekeyngelen med mikrofor da de ikkje klarer å spise store biter med tabletter eller vanlig rekefor.

Overlevelseprosenten til yngelen er mye bedre da hvis du gir de babyfor.
Uff så kjedelig, jeg som satset på at det var massevis med rekeyngel, merkelig at danioene ikke spiste de krypene der når de var oppi der noen dager, de ble tatt ut av igår..

mn, må jeg forsøke å bli kvitt de, eller kan de bare være der???

Har reker som går med egg nå, så får forhåpentligvis snart se noen
Du trenger ikkje bli kvitt de.. De er vaktmestere eller renholdere så de er kjekke å ha. Men de kan bli for mangen, da er det best å ta vannbytter eller minske foringen. Eller ha fisker oppi.

Dee kan øke i antall ved overforing. Planarier kan også komme ved overforing, da disse er skadelige for reker. Planarier angriper skadde reker eller reker som har nettopp hatt skallskifte.
hvordan vet jeg om det er de skadelige eller de som er bra for de som er oppi der???

ser de like ut?
Planarier er ormelignende makker og har trekantet hodeform. Mens loppene er småkryp og runde i form.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap