Kjøp av reke !!

Har et 250L akvarium og kunne gjerne ha hat en reke oppi der. Noen som vet om en litt sto, synelig, robust og fredelig reke som er idiel? Vill helst ikke at den skal gå ette ryngel eller være vell egenet som for selv Noen som har noen gode tips om fine reker, vill gjerna ha litt info om hold av reker også
Kloreker er vel for det meste utelukket, siden mange av disse med glede kniper tak i alt som skulle svømme forbi.
En eller annen viftereke er et bedre valg, men jeg har ikke god nok peiling til å anbefale noen spesifikk.

Ellers vil jeg foreslå å spørre under temaet "Snegler/skalldyr" i stedet. Det er større sjanse for at rekeinteresserte mennesker med lang erfaring leser der enn under Nybegynner.

LJ
skaff deg en gabon reke fra akvariereker. de er fredelige og svært vakre.
Enig i Gabon, men de har det med å gjømme seg. Selv har jeg 12 Indiske kloreker i 540'n og 68'n er det masse nå og kan ikke si jeg har merket at det forsvinner fisk. Vanligvis er frisk fisk for raske til å bli tatt, og rekebarna blir som regel mat for andre fisker. I 68'n er det L333 og et par med L129 og tre Lyrehalekilli. Eplesneglebarn er vist namme i 68'n (naturens gang)

Mvh VT
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap