Ciklidekombo

Hei!

Jeg har 6 bolivianske sommerfuglciklider (Mikrogeophagus altispinosus) på vei inn i en ganske nystartet 250l. Håpet er at de vil danne 1-2 lekspar.
Ønsker i tillegg en annen type ciklide, fortrinnsvis SA. Vil det være mulig å ha et par Blå acaraer (Aequidens pulcher) i tillegg til bolivianerne? Eller er forskjellen for stor/plassen for liten?

I tillegg vil jeg ha en stim sorte neon - vil de leve et veldig utrygt liv sammen med acaraen? Planlegger ellers å ha ottoer på bunnen, siden jeg mener å ha lest at både coryer og ancistruser ikke er den beste comboen opp mot eggleggende ciklider...i et såpass lite kar..?
Takker for innspill!
Det kan gå greit med Blå Acara, såfremt du er flink til å lage skjulestedet og "grenser" i karet - små tetraarter blir bare dyr ciklidepellets - voksne Blå Acara vil gafle i seg tetraene med stor apetitt.

Du kan fint ha noen Ancistrus sammen med de, kan gå greit med Cory også - men Acaraene vil jage dem en del når de yngler - Cory forstår ikke konseptet med territorier.
Mhm
stemmer det min blå acara er ikke voksen men den vil spise i seg kobertetra hadde 20 stk bare 12 igjen :S

Hmmm....Er det noen annen type stimfisk som kan gå an? Må vel være noen m litt størrelse...
Takker for svarene! Hyggelig at man kan fålitt hjelp med å orientere seg. :o)
Nok en stemme for Kongotetra
Ja, de er veldig fine! Og i og med at de blir bortimo 8 cm så lar kanskje acaraen dem i fred?
Der røyk nok ideen om et Søramerika-kar...
:o)
Jeg trenger et kar til....
Inaktiv bruker
hva med en stim med Colombiatetra ??
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap