Postran!

Jaja, da er det et faktum, også jeg er blitt offer for tyveri.

To uker før påske bestillte jeg reker,snegler og et par planter fra akvariereker.no. Siden det var stor pågang, og påske og i det hele tatt, ble ikke pakken sendt til meg før tirsdag. I dag var derfor gleden stor når jeg fikk hentelappen i postkassa. Jeg stormet ned til butikken/postkontoret, skrev under på hentelappen og hentet min pakke. -Denne pakken var jammen lett sa den ansatte bak skranken.
-Jah... sa jeg og tok den under armen. Da jeg kom hjem satte jeg isoporkassen på bordet da min samboer plutselig utbrøt -Hær er det skjært opp med en kulepenn! Jeg åpnet opp pakken og fant ut til min store forbauselse at her lå bare pakkseddelen og en innføring i hvordan man setter rekene i karet.

Så da kommer det store spørsmålet jeg har til dere der ute. Hva kan jeg gjøre med det? Har noen opplevd noe lignende?

Har sendt en mail til nettbutikken, så får se hva som skjer.. men likevel.. skuffende... =(
Ta bilder, og ta kontakt med postkontoret.
Post i butikk?

Har lagt merke til at sikkerheten mildt sagt suger på enkelte av butikkene som har postkontor. Posten må kunne holdes ansvarlig, og jeg velger å tro at de har rutiner for å etterforske slikt internt, og for å erstatte tapte pakker. Kontakt posten!

Men reker var en underlig ting å stjele.
Det var post i butikk ja... ringte de i stad, og fikk bedskjed om å ringe daglige ledern der i morgen. Men hun visste ikke hva de pleide å gjøre ved slike forhold så- j**lig irriterende...
Stjele reker.. hmmm. Rart dette her. Hva bestilte du og var det store verdier? Du får sikkert dekket dette. Håper isåfall.

Kanskje en akvarist som trengte litt påfyll med planter og reker. :P
Men husk at det er ulovlig å sende slike dyr som snegler i posten. De kan bruke det imot deg.
Hahaha, beklager, men jeg fikk meg en god latter når jeg leste dette. Stjeler folk virkelig reker? Altså, "alle" kjenner jo ikke til hold av reker i ferskvannsakvarium, det er fortsatt relativt sjeldent. I alle fall sjeldent nok. Finnes mange rare mennesker i dette landet, men den der var ny!
Plussmedlem
Kampfisk
Post i butikk? Har lagt merke til at sikkerheten mildt sagt suger på enkelte av butikkene som har postkontor.

Post i butikk. Da er det ofte bare å forsyne seg.
Ser ofte trallene med pakker stå ulåste i inngangspartiet. Værsågo' - bare ta.
Legitimasjon når du henter? Ikke nødvendig det heller. Bare du har hentelappen. Og den er det jo ingen som kan fjerne fra postkassa di...
Er det ulovlig?? Det var ikke jeg klar over iallefall..

Jeg bestilte fire sandsnegler, 4 kirsebærreker, en liten algemagnet, en liten rekehåv, og en anubias nana og en crinum thaianum... var for rundt 500 kr eller noe sånn...
Hvis du kommer med hentenummeret, derimot, som du bare kan få tilsendt i tekstmelding eller på e-post, da må du vise legitimasjon.
Da har du ikke med det dyrebare papiret, må vite.

Posten roter seg mer og mer bort fra servicenæringen.

LJ
Ænnersn
Er det ulovlig?? Det var ikke jeg klar over iallefall.. Jeg bestilte fire sandsnegler, 4 kirsebærreker, en liten algemagnet, en liten rekehåv, og en anubias nana og en crinum thaianum... var for rundt 500 kr eller noe sånn...

Ja det er ulovlig. Jeg var så uheldig å sende gubben på posten med 11 pakker en gang. Det var en nebbete dame som spurte om det var snegler og gubben sa at han trodde det ja. Da nekta ho å ta imot de pga at det er ulovlig. Så nå når jeg sender så sier jeg ingenting om hva det er og de har ikke krav på å vite hva du sender. Så nå bruker vi et annet postkontor og de spør ikke om noe.
Jeg vet ikke hvordan du skal få tilbake pengene for dette, for de kommer garantert til å bruke det mot deg at det ikke er lov å sende reker og snegler i posten. Eller om det er akvariereker som får svi aner jeg ikke. Det beste er vel at akvariereker tar på seg ansvaret og holder posten utenfor.?
Akvariereker.no har ikke noe med at rekene og plantene ble stjålet. Men hvis du kommer ingen vei med saken med post i butikk,og saken blir henlagt, kan du forklare de på akvariereker.no. De er greie og Ivar er en grei fyr.
Det er akvariereker.no som står ansvarlig for dette, for det er de som har valgt transportør.
Ta kontakt med dem og forklar dem situasjonen. De er ansvarlige for å erstatte dine forsvunne varer, og posten er ansvarlige overfor akvariereker.no igjen.

Du kan spare deg mye arbeid med å gå til den som har sendt pakken.

LJ
okei. Jeg sendte akvariereker.no en mail i stad, så får se åssen det går... Men kjedelig at man ikke en gang kan stole på posten lenger..
-Denne pakken var jammen lett sa den ansatte bak skranken.

Du burde der å da åpna å titta
Levende vesner er IKKE lov å sende som vanlig post

Mvh VT
å Hei Heidi
Er det virkelig ikke lov å sende levende reker og snegler i posten? Hvordan kan div. nettbutikker skrive på nettsidene sine at de sender reker og snegler, da? Uten at de blir straffet for det mener jeg...
det tenkte jeg på også.. som f.eks akvariereker, som sender med heatpack osv.... de satser vel forsovidt på dette her???
Jeg sa som VANLIG post, det skal stå på pakka er det er levende vesner i pakka den blir da behandla xtra pent (sier posten)
Heidi Ingdal
Men husk at det er ulovlig å sende slike dyr som snegler i posten. De kan bruke det imot deg.

Det var dette innlegget som fikk meg til å lure på det med sending av reker og snegler.

....

Grøten
Jeg sa som VANLIG post, det skal stå på pakka er det er levende vesner i pakka den blir da behandla xtra pent (sier posten)

Innlegget ditt oppklarte jo saken, da. Akvariereker.no merker vel pakkene sine, så da er det vel ingen som kan bruke det mot han når han sender klage... Heldigvis...
Ikke kjenner jeg til Akvariereker's metode men om det ikke er merka så kan det brukes MOT ham IKKE mottager. Så jeg råder trådstarter til å rette klage både mot posten og avsender

Mvh VT
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap