Får ikke vekk hvitprikk.. =/

Har et Malawi kar på 220 liter som fikk noen nye fisk for et par uker siden.
Fikk etter 1 uke eller 2 hvit prikk, men kun på di nye fiskene!
Alle verdier var bra når jeg heiv dem oppi, og har vært bra frem til den dag i dag..

Begynnte så med medisinering med Costapur for 6 dager siden, har blitt litt mindre prikker syns jeg, men nå har di begynnt å klø mye mer enn før... Har og fyrt oppi litt salt nå..

Fiskene mister skall da den desperat fyker på stein kanter osv.. er veldig redd for å miste noen fisk!

Det er kansje litt i overkant av fisk, men di fleste er veldig unge..
Di som sliter med hvitprikk er di største i akvariet.

Regelmessige vann bytter, ca 15 %.. Renset pumpa i karr vannet..

Som sagt er alle verdier A OK!

Noen som vet om dette er normalt? vil Hvit prikkene å kløen gå vekk? Burde jeg dosere mer?
Kan du fortelle konkret akkurat hva du har testet av vannverdier, og hva resultatene ble? Hvilken metode (strips eller dråpetester) og hvilken produsent er det på testen(e) dine?

Jeg lurer litt på om medisinen du har brukt kan ha ødelagt filterbakteriene. Jeg mener å ha lest at Costapur er en medisintype som gjør det, men andre som har brukt den og har egenerfaring må nesten bekrefte eller avkrefte det.

Hvor lenge har akvariet vært i drift? Hva slags filterpumpe (merke og modell) har du til karet?
Esha Exit er tingen mot hvitprikk. Uhyre effektivt og skånsomt - også mot filterbakteriene.
Ulvster: Ja skal prøve det, tror kansje sykdommen kan være Oodinium (fløyelssyke).. kan viss mistolkes som hvit prikk.. så prøver å få tak i nå så fortsom mulig
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap