Stines undervannsverden- en stadig voksende hobby. (side 4)

shinee
Er helt enig i det, vet ikke hvem sin geniale ide det var å lage akvarium med speilbakgrunn. Har ofte irritert meg over den, men det er så dyrt for innvendige bakgrunner så har aldri blitt gjort noe med det:/


Åååhh nei, er det speil inni akvariet?! Noe så idiotisk å lage kar på den måten da. Ja da skjønner jeg problemet ditt
Ja er det:s Kjøpte det bare fordi jeg fikk det så billig, 900kr med pompe og varmekolbe helt nytt. Men det blir nok byttet ut med tiden.

Roten heter red moor, den er stilig ja Har jo som sagt mast og mast på at hun på dyrebutikken her måtte ta inn denne typen Synes det er så fint at den strekker seg helt opp i vannflaten, min stikker faktisk litt opp fra vannet.
Kanske en javamosse-vägg är lösningen på speilproblemet
Nett kan du nog finne på Biltema (innsektnett i plast) og sen trenger du javamossa og litt til. Jag tänkte pröve selv. Se [URL=http://www.aquaticmagic.de/blog/aquarium-tipps/wie-erstellt-man-ein-gepflanzt-mooswand-tank-mit-weihnachten-moos/ ]här[/URL].
Oi, det var jo skikkelig stilig! Det er absolutt noe jeg kunne prøve å lage, kan du poste et bilde når du har laget dette så jeg får se?
Oj, nu fick jag förväntningar på mig. Hoppas att jag lyckas med det då.
Men först måste jag ha lite mer javamossa, men det kanske löser sig här.

Nett, buntebånd, sugpropp och javamossa krävs. Och sen får man hoppas att mossan växer ut og...
Du får det sikkert til, bare mosen vil vokse som du sier. Gleder meg til å se
De siste dagene har jeg vert rundtom og leitet etter et vann eller bekk med stingsild, men det var ikke en eneste fisk i de vannene hvor vi pleide fange de når jeg var mindre. Men fant derimot en bekk med masse ørret. Vi gikk i to dager og vasset med hov og bøtter for å fange de, men dette er raske fisk. Fikk i går fanget en som var svømt under en stein! Tok denne med hjem og satte opp et lite kar for å se om jeg kunne holde liv i den. Var sikker på fisken skulle dø iløpet av natten eller dagen i dag, ettersom temperaturen i vannet gikk opp utover natten og dagen.
Men det har gått overaskende bra. I kveld når jeg kom av jobb så var fisken ganske slapp, så jeg tok et 70% vannbytte og da kvikknet den til med en gang
Har matet den to ganger med tørkede røde mygglarver og den spiser faktisk, trodde ikke den ville det.
Her er en video jeg filmet i kveld da jeg matet den
Vann over hodet
I dag har jeg altså tatt meg litt vann over hodet, nesten bokstavelig talt Har kjøpt meg et 325l akvastabil som nå står midt på det lille stuegulvet mitt. Aner ikke hvor jeg skall sette det opp, litersyken har tatt helt over for fornuften.
Blir nok noe ommøblering her de neste dagene for å lage plass, og må antageli pakke sammen noen av de mindre karene jeg har stående.
Men kjenner at jeg gleder meg utrolig til å komme i gang og få fyllt det opp!! Må bare få kjøpt et filter, Eheim 2026 vurderes i kombinasjon med et innvendig som jeg har liggende.
Lykke til med og få opp det nye karet ditt,gjelder bare og være kreativ og finne ut hva man kan ofre for Akvariumet lol
Nå har akvariet blitt plassert i stuen for en uke siden, måtte ofre noen av møblene for å få plass! Men føler at det så absolutt blir verdt det når jeg får det i gang med fisk! Lystoppen som fulgte med var med 4 spoter i, de som har hatt det før har av en grunn tatt ut lysrørene og istedet montert i spoter. Kan ikke forstå hvorfor? Dette tenkte jeg med en gang ikke ville være gagn i. Så jeg fikk min handye far til å fjerne spotene, så kjøpte han et lysarmatur som han tok ut innmaten på og monterte dette inn i armaturet til akvariet. Så nå er det en knallbra lystopp med 2 lysrør i

Så var det filter.. Kjøpte en brukt eheim 2026, og herregud så plaget jeg har vært! Begynnte på lørdag å kobble det opp, men plagdes veldig med å få startet det. Kom bare masse olyder og det ville ikke ta gjennom vann. Men fikk da etter utallige forsøk startet det, og hva skjer da. Jo det lekker! Over 10l vann utover gulvet. Har holdt på i flere dager å finne ut hvor det lekker fra og blir ikke klok. Men er vel pakningen som må skiftes. Akvariet er nesten tømt for vann etter alle forsøkene mine på å koble til filtret for å se om det kanskje ikke lekker så ille når jeg bruker forskjellige metoder. Men nå lekker det verre enn noen gang!

Føler at jeg aldri kan stole på dette filtret selv om jeg skulle fått det tett med å skifte pakningen. Så må vel bare ta meg råd å kjøpe et helt nytt, men hjelpe meg så dyrt det er:/

Er så lei nå av å vente på å få satt inn fisk i karet at jeg blir tullete, planen er å flytte alt fra 70l over hit. Vurderer å gjøre det og bare kjøre karet på det innvendige filtret som står der til jeg får bestillt nytt :p Er foresten en liten ørret som bor i 325l nå
I kveld har jeg lagt ned 160 litern. Den står nå på boden og fiskene og plantene er flyttet i 325 litern. Det var delvis pga jeg skal kjøpe ny og større sofa og trenger plassen, men mye fordi jeg ikke har fått i gang filtret på 325 litern og jeg har måttet brukt 2 innvendige filter. Det ble så slitsomt med masse vannskifte for å holde god vannkvalitet, og mye rengjøring av de filtrene. Så nå har det et skikkelig utvendig filter slik at jeg ikke trenger skifte vann like ofte.
Grunnen til at jeg ikke har fått igang det utvendige er at det trengte nye pakninger og delen som fester slangene til pumpen. Bestillte deler fra dyrebutikken her, men når det tar over et halvt år å få alle delene så rekker ikke tolmodigheten min lenger.

Var veldig trist å legge ned 160 litern, og det føles veldig tomt i stuen.. Men under hele kvelden mens jeg har flyttet fisk å planter og tømt ut vannet har jeg tenkt på hvordan oppsett jeg skal ha i det neste gang jeg starter det opp. Hvilke fisk jeg vil ha, osv. Hehe Mest sannsynlig blir det ikke stående lenge på boden
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap