Reell sammensetning???

Kom over ei lita bok(Cappelens kjæledyrbok om akvariet) Har lest igjennom hele og stusser litt ved forslag til fiskesammensetning!; ( 60 liter); 3 stk flying fox, 1 antennemalle, 2 palettciklider(ett par), 7 svarte neontetraer, 5 røde fantomtetraer, 3 pansermaller, 3 kampfisker(en han og 2 hunner) eller 2 sommerfuglciklider(et par) .........Kan virkelig palettene og sommerfuglene gå sammen ,i et så lite kar? Og kan virkelig Palletter og kampfisk gå sammen.... Og så var det forslag til sammensetning i 200 liters; 4-6 flying fox, 1 antennemalle, 25 kileflekkrasboaer, 10 keisertetraer, 10 vinkeltetraer, 3 praktbotiaer, 4 blå guramier( 2 par), 10 pansermaller, 6 sommerfuglciklider(3 par) , 3 scalarer. Vil gjerne ha tilbakemeldinger og synspunkter!!!
Vil nok definitivt ikke tilrå en slik tetthet og artssammensetning, nei.
hehe, synes dette høres meget drøyt ut. Har ingen praktisk erfaring til å si at dette ikke går, men jeg ville aldrig satt så mye i en 60L

Selv føler jeg at mange er så opptatt av hvor MYE fisk dem kan ha i akvariene, men hvilke fisk vil dem ha? ønsker man seg 2 ciklider, så kan man jo ha det. Omså det betyr at dem er alene i det akvariet mener jeg.
ingen av sammensetningene vil kunne fungere over tid.
Jeg har denne boka foran meg nå, og helt bakerst står det:

Til våre lesere:

Vi vil gjerne ha din tilbakemelding om denne kjæledyrboka. Vennligst skriv til oss hvis du har forslag til rettelser eller tillegg eller hvis det er noe du liker spesielt godt i boka.

Cappelen
Natur & Kultur
Postboks 350
Sentrum
0101 Oslo


Så da er det vel bare å skrive?
Er det ei bok som har kommet ut i løpet av de siste årene?
Boka jeg har ble utgitt i 2000. Originalen ble utgitt i 1998. (Das aquarim - Reihe TierRatgeber)
Joda kunne godt ha skrevet,men er ingen ekspert på dette området. Var derfor jeg ville høre andres mening. Føler ikke at jeg kan kritisere noe som jeg ikke er helt inne på. Men d hørtes bare litt rart ut for meg D var faktisk endel bra i boka også!
Tilfeldig bekjentskap
© Haakon Haagensen
Reklame for plussmedlemskap