Nedenom og hjem igjen (side 3)

Det enkleste er ofte det beste Bare la dem være du, så går dette seg nok helt sikkert til
Dette paret ble flyttet neste morgen.
Idag er de faktisk igang med å rense lekskjeglen i sitt nye midlertidige hjem. Ser ut til at det blir ny egglegging snart.

På lørdagen tok jeg meg en tur ut på jakt etter mygglarver, og jeg måtte lete mange plasser før jeg fant. Gikk oppi en ås, så i vann og dammer lå det fortsatt is rundtom. Gav nesten opp før jeg endelig fant en dam med mygglarver. Vurderer ta en tur dit igjen utpå kveldingen.
Herlig! Skal selv ut på jakt etter mygglarver i kveld. Passer meg fint at fiskene mine spiser dem heller enn at de skal bli til mygg...
Lite nytt her i det siste, men etter et stort vannbytte igår, har discusene igjen lagt egg. Disse to har stått å stirret på ei lekskjegle i 3-4 dager, så jeg har ant at ting har vært på gang.
Deres 3. egglegging, og jeg håper de kommer et skritt lengre denne gangen, da de går alene.
Sist holdt eggene til klekking.
Wigglers på discus

Snart på tide å sette opp artemia.
Et par skrytebilder:

Ikke verdens fineste eller største discus, men jeg er glad likevel.
Inaktiv bruker
tar å følger denne tråden litt jeg
Enda ganske lite frafall. Merker samme som med discusen, yngelen vokser jevnt til et punkt, så eksploderer den på enkelte, og disse blir fort mye større enn de andre.
Idag fikk foreldrene flytte ut fra de små.
Takker så mye. det er alltid spennende når en får til noe nytt
Bare hyggelig. Ja, det er klart at det er. Jeg så to helt svarte yngel i dag og tror dem kommer fra Black Molly som jeg har. De to ynglene tok jeg å putta oppi lillekaret mitt sånn at dem kommer seg over krisestadiet og ikke blir spist av de voksne... Gratulerer enda en gang med så fine yngel.
Hei Pål,
Tenkte om jeg måtte spørge dig om noget. Jeg har opdaget disse igle lignende tingester i et af mine kar og har i den forbindelse søgt lidt herinde og fundet et af dine svar om at sætte en pansermalle i karret og at de så spiser "iglerne".
Har du haft de bæster siden? Satte de sig ikke fast på mallen? Og kann man bruke en ansistrus istedet for pansermallen?
Jeg er lidt bekymret for om "iglerne" kunne bide sig fast inde i fisk eller malle så de dermed blev svækkede og døde. :-/
Tak
Inge
Åh. Sjukt lenge siden jeg har kikka på denne. Ser discusene, og kjenner jeg savner dem litt.
Er smått igang igjen etter et lengre opphold, så en får håpe ikke alt en har lært har blitt borte med tida.
Kjører idag kun en 180liter med litt ancistrus, grenmaller, flekket pansermaller, ei gruppe sommmerfuglciklider, litt guppyer og noen reker.

Jeg har gående to filter, da jeg hadde et ferdig innkjørt da jeg satte opp dette. Disse ble stående mot hverandre, sånn at det ble lite strøm i akvariet. Idag flytta jeg den lille sånn at disse nå blåser i samme retninga. Utpå kvelden slo jeg igjen på lyset etter timeren tilsa at det var kveld, og der var jammen pansermallene igang med lekstendenser. Noe jeg har hatt til gode å se på disse før.
I morgen blir det større kaldtvannsbytte
Mitt pågående prosjekt.

Nytt hjem til blant annet pansermaller og maller.
Neste trinn er å kle inn fronten, og ordne bakgrunn. Venter utstyr i posten, og selvsagt ble sirkulasjonspumpa feilsendt, og bruker noen dager ekstra
Oppdatering:
Silikoneringa gikk til helvete, da coopxtra solgte tre og et halvt år gammel silikon som ikke herdet, og en fikk derfor en lekkasje.

Har fått akvariet lappet sammen, og håper det går bedre denne gangen. Har nå mottatt både svart filtersvamp fra Unimati i danmark, og ei new-jet sirkulasjonspumpe fra aquamanias.

Legger til et par bilder fra mitt andre akvarie når jeg først er igang.
Denne snegletypen klarer jeg ikke finne info om.
Prøver meg på kampfiskoppdrett.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap