Pakke fra utlandet?

noen som veit hvr lang tid det tar før en pakke kommer til norge når den er bestilt fra usa? pakken vard sendt i dag.
vart 2 tråder dette gitt. tryjte på det røde krysse for og stoppe siden men vart postet for det gitt. beklager
Kan ta alt fra en uke til tre uker. Bestiller all sminken min fra USA, og leveringstiden varierer. Avhenger naturligvis av hvordan pakken blir sendt, jeg bruker alltid den billigste løsningen som tar lengst tid.
Som Stine Sofie sier kan det variere veldig. Det er norske tollpost som er den største "flaskehalsen", for hvor fort det går gjennom det systemet der etter ankomst til Norge, avhenger av hvor mye de har å gjøre. Det avhenger også av hvilken type forsendelse du brukte i nettbutikken eller valgte der.
Desto dyrere porto, jo kjappere får man det levert. Velger man Economy eller B-post tar det flere uker. Med DHL eller lignende, kan det ta så kort tid som 3 - 4 dager (jeg har fått varene mine helt fra USA på kun 4 dager en gang, men hadde da en dyr fraktløsning).

Siden du sier at pakken din nå er sendt fra kjøpsstedet i USA og hvis du har valgt beste fraktløsning men med vanlig post, ville jeg tippe det tar en uke hvis du har flaks, to til tre uker hvis du ikke har det
valgte dette som sending US post office priority mail international veit ikke om dette er a eller b post jeg.
Priority mail er A-post.
"Priority" betyr prioritert.
okay, det var den billigste løsningen de hadde hvertfall. får håpe tollen går fort da, ba de sende den som gave så jeg slipper og betale noe mere toll også tusen takk for svar mona o og stine sofie
Bestilte 2 par Sorel vinterstøvler for ca 3 år tilbake og de ankom med DHL worldwide etter bare 3 virkedager
Plussmedlem
Hvis pakken ble sendt som "Priority Mail" så er det godt mulig at du har fått et sporingsnummer.
USPS skryter på seg litt mye med å kalle det "tracking" for det er ikke bestandig at dette fungerer.

Priority varierer voldsomt. Noen ganger går det like raskt som ekspress. 3 - 4 dager. Andre ganger tar det myyye lenger tid.
Jeg har tre pakker på vei fra USA i skrivende stund (ikke akvarierelatert ).
To "Priority" og en ekspress.
Ekspressen ble sendt den 8., og kommer på døra i dag. Nettopp lastet opp i Oslo, leser jeg.
Den ene priority'en aner jeg ikke hvor er. Trackingen er ikke oppdatert siden 31. mars.
Den andre ble plutselig oppdatert i dag selv om den ble levert på postkontoret den 4. april.

Fikk en annen priority-pakke i forrige uke. Den brukte like lang tid gjennom Posten/tollen (3 dager) som den brukte fra USA til Norge.

En av fordelene med ekspress er at du slipper gebyret som Posten skal ha ved fortolling (217,- eller 108,-) hvis verdien er over kr 200,-.
Noen ekstra dollar i frakt sparer norske kroner i denne enden slik at det gjerne går "opp i opp" + at det kommer på døra + at det går raskt + at sporingen fungerer slik den skal
får håpe jeg har flaks med min første bestilling fra utenlandet
har fått et sporings nr men får ikke opp der noe enda gitt. er ikke noe hast verk med produktet men er jo greit og få det til vettug tid for det takk for gode og utfyllende svar alle sammen
Bestilte før et par år sia noe fra japan. tok 5 dager det. kortere tid en det tar å få en vare tilsendt fra oslo.:P
Tilfeldig bekjentskap
© Kenneth Olsen
Reklame for plussmedlemskap