Mord i akvariet

nå er det andre gang en av mine fisker er brutalt drept i akvariet mitt denne gangen var det en neontetra. spørsmålet er hvilke fisker det er som har gjort dette. jeg fant fisken i filterinnsuget i karet mitt uten hode. fiskene jeg har er:
scalare tror det var han, sverddragere, kobbertetra kileflekksrasbora indiske glassmaller og to ancistrus ca 6 cm lange.




legger også med noen bilder.
Man trenger vel ikke hete Miss Marple eller Hercule Poirot for å rette en anklagende pekefinger (på litt god avstand hvis du har små fingre) mot Scalaren. Hvis du [URL=http://akvaforum.no/googlesearch.cfm?domains=akvaforum.no&q=scalare+neontetra&sa=Google-s%C3%B8k&sitesearch=akvaforum.no&client=pub-4018121580629643&forid=1&ie=UTF-8&oe=UTF-8&cof=GALT:%23005826;GL:1;DIV:%23005826;VLC:FF6600;AH:center;BGC:E6E6E6;LBGC:195D88;ALC:195D88;LC:195D88;T:000000;GFNT:195D88;GIMP:195D88;LH:50;LW:633;L:http://feed.akvaforum.no/google_top.gif;S:http://akvaforum.no;FORID:11&hl=no]leter litt i forumet[/URL], blir Scalare og Neontetra kategorisk frarådet i samme akvarium av de som har forsøkt det selv. Scalare spiser neontetra.
Dette ser mere ut som det er noen tobeinte som er den skyldige her.
....retter en anklagende finger og peker mot Mr. Scalare....

Neontetra er som potetgull for scalarene ofte, en deilig munnfull.

Jeg ville helt klart utpeke den som hovedmistent.
tusen takk for alle svar. han som er akvarie sjef på butikken sa at vis det ble noe problemer skull jeg bare levere den inn igjen det gjøres i morgen etter skolen.
scalare, med munnen, i akvariet.

*savner cluedo*
jeg prøvde med sverddrager og i mitt kar, de gikk ganske dårlig med tetra de og, jakta konstant på de å drepte 2-3 stk.
men scalare er jo kjent med å spise småfisk.
kan være indianerene dine med, men tror det heller er scalaren ja;P

hvor stor er den egentlig?
ja da er det nok den som er morderen, de er jaktere og kan godt finne på å jakte både på kileflekkrasboane å kobberene;P
Skalaren hadde spist hele.!
Denne neontetraen har nok strøket med av andre årsaker, for så å bli spist på av de andre. Tviler på at noen fisk har drept den.
Plussmedlem
Enig med Vidar-Alexander. Denne har nok dødd av andre årsaker og blitt spist på posthumt.
Vidar-Alexander
Denne neontetraen har nok strøket med av andre årsaker, for så å bli spist på av de andre. Tviler på at noen fisk har drept den.



hadde han strøket med av andre grunner ville de andre fiskene spist mageområdet først. INGEN av de fiskene eter hodet først på en dø fisk.
Inaktiv bruker
Jeg synes det ser ut som om hodet er kappet av. :s Nå er ikke bildene de beste for å bedømme dette, men etter hva jeg ser, ser det ut som om det er kuttet rett av. Ser for meg at det skulle vært mye mer "frynsete" hvis hodet var spist av, fiskene har jo ikke akkurat skarpe tenner. (iallefall ikke de du har). Sikker på at det ikke er noen mekaniske ting i karet som kan være synderen? For meg er det i utgangspunktet mest sannsynelig at scalaren er synderen, men det ser bare rett og slett ikke slik ut. :s
c-j
[QUOTE=Vidar-Alexander] Denne neontetraen har nok strøket med av andre årsaker, for så å bli spist på av de andre. Tviler på at noen fisk har drept den.



hadde han strøket med av andre grunner ville de andre fiskene spist mageområdet først. INGEN av de fiskene eter hodet først på en dø fisk.



Mange fisker spiser BARE hodet. Jeg har drevet med masse rovfisker o.l. opp gjennom årene, og mange av disse spiser kun hodet, og lar resten av "liket" ligge igjen, dersom de ellers får tilstrekkelig med mat.
nå har akkurat det samme skjedd igjen. dette med at noe mekanisk kan ha gjort det tror jeg ikk pga at jeg at like små fisker i samme karet før scalara kom. jeg prøvde å legge ut en anonnse om å selge scalara men den har ikke kommet ut. så hvis du er interisert er det bare å si fra.
Tilfeldig bekjentskap
© Odd Meyer Løgevik
Reklame for plussmedlemskap