Råd om bruktkjøp av 180 liters akvarium

Er det noen som kan gi meg råd om kjøp av brukt akvarium?

Fant dette på finn til en rimelig pris.

Har sendt selger en e-post med spørsmål om hvor gammelt det er.

Er det noe spesielt man bør tenke på dersom man overtar et brukt akvarium som er i drift?

Noen andre konkrete tanker om dette akvariet/utstyret?

Hvordan trasporterer man noe slikt? Det er om lag sju plussgrader ute og ti minutter å kjøre fra der jeg bor til der akvariet selges.
Løp-og-kjøp-pris. bare pumpa er nok verdt iallefall halve prisen. Sjekk om silikonet sitter godt fast i hjørnene og ikke løsner om du drar over den med fingrene.
Gg at det ikke er vannmerker etter lekkasjer på bord, så tror jeg du er ganske trygg
Tusen takk for et raskt svar!
Pål Laumann
Løp-og-kjøp-pris. bare pumpa er nok verdt iallefall halve prisen.

...da gjorde noen andre et skikkeligbra kjøp - fikk nettopp svar fra selger om at det er solgt.

Note to self: Sjekk finn.no hver dag (har vært på ferie i to uker...)!
Legge alt av utstyr/fisk i bøtte. Legge akvariet i bilen. Jeg synes proporsjonene på det karet var litt rart. Den er veldig høy forhold til lengde, som man se på bilde har man ikke en gang fylt akvariet fullt sikkert fordi det blir for dypt, og upraktisk. Akvariet er kanskje 180L. På bilde er det i hvertfall bare rundt 140-150 liter med vann. Skulle tro at proporsjonene var ca. 80 x 60 x 40, jeg ville heller ha foretrukket et på ca. 110 x 40 x 40.

nvm...
Tenkte det samme om proposjonene. Ønsker meg "mer bunn" til coryer etc.

Men jeg får lete videre for dette er solgt.

Og kose meg med å planlegge 54 literen og 60 literen jeg straks får i hus.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap