Alder på ancistrus?

Hvor gamle og store pleier ancistrus hannene og være når bartene kommer ut.
grunnen til spørsmålet er fordi jeg får 5 nye idag som ikke har fått bartene enda.
Plussmedlem
Kjønnsmoden alder for ancistrus er litt variabelt for det avhenger litt av tilgang på føde og andre miljøfaktorer. Men de er gjerne rundt 4-5 cm før de blir det.
Du kan jo lese og lære litt om Ancistus her

Mvh VT
takk men de3r sto det masse. har ikke tid til og lese alt der.
Fra artikkelen:

En ikke unormal vekstrate vil være 12 til 13mm etter en måned. 2,5 til 3 cm etter 10 uker, og 7 til 8 cm etter 1.5 år. Etter rundt 2 år er fisken kjønnsmoden, og vil da være i overkant av 8 cm stor. I naturen er vekstraten hurtigere og rundt 7 til 8 cm etter allerede 1 år.
ok. Ja nå er dem i hus og snakk om små søte troll. det som synes og er 2 mm bredt er hode på dem.
lengden max 1.5cm

en neontetra er større. Håper bare dem klarer seg. Har dem noen spesiele finder?
Småfisk har alltids fiender. Neontetra har ingen spesielle fiender, men nesten all fisk som er større enn dem og er kjøttetere er alltids en trussel mot disse.

Du burde heller ta fram noen eks. Du vil ha sammen med neontetra. De fleste vanlige akvariefisk vil nok fint leve i harmoni med neontetraer.
ok. ta gjerne en titt på liste av 120l min. vet det kanskje er litt mye der i antall fisk men dem er ikke store enda. så den går greit enda. skal skaffe meg er på 240l i løpet av sommerferien.
Bare fredelig arter du har inne så langt. Bare sånn obs senere de to gibbicepsene du har vil bli oppi mot 40-50 cm til slutt. Heldigvis vil det ta lang tid før de to du har nå når 20 cm.
dem er det alt nå. det tok dem 6mnd og bli så store. dem kom i hus i fjor. Men da jeg kjøpte dem så var dem feilmerket på butikken. der sto det at det var en vanlig pleco som ville bli max 15-20 cm. så derfor har jeg nå bestemt meg for at det større kar er en absolutt must. Får ikke gitt dem bort eller solgt dem. Har prøvd på det siden jeg fant ut at dem ville bli digre.
Ja det går fint med ancistrusene her. dem er vel ca 8 uker nå tror jeg etter størrelsen og dømme

Tilfeldig bekjentskap
© Freddy G-Paulsen
Reklame for plussmedlemskap