Baktung neontetra

Den er fin og klar i fargene, spiser normalt. Ikke oppblåst eller tykkere enn de andre. Ser altså ut som en helt normal neontetra, med unntak av at den svømmer merkelig.

Den er baktung, virker om halen synker hele tiden (eller fremkroppen flyter oppover for den sakens skyld). Den har vært slik lenge, minst en mnd.

Har lest litt om neonsyke, og sykdom på neontetra genrellt, men får liksom ikke noe av det til å stemme. Den virker ikke syk på andre områder enn akkurat svømmingen, men det ser jo fryktelig slitsomt ut for den å ikke kunne ligge i ro i vannet, den må svømme hele tiden.

Jeg er tom for de fleste vannverdi tester, men har lagt inn bestilling på en del tester hos en nettbutikk, regner med jeg har dem i løpet av noen dager.
Nitritt er på 0.
Min guppy hadde akkurat samme problemet for ca en måned siden. Som du sier så den baktung ut, som om den hadde noe tungt festet i halen. Jeg mistenkte at den hadde problemer med svømmeblæren noe andre her på AF var enige i.

Siden min fisk spiste som før lot jeg den leve, selv om den svømte rart, og nå en måned etter er den mye bedre. Den svømmer fremdeles ikke perfekt, men den er mye mer aktiv enn før, og ser ikke ut til å lide. Så lenge fisken spiser normalt og ikke viser tegn til ubehag, ville jeg ha latt den leve om jeg var deg. Bare husk å følge nøye med på den.
Ok, høres ut som det er noe av det samme som feiler min ja. Noe med svømmeblæren.

Da fortsetter jeg å følge med fisken, og så håper jeg min blir bedre. Vi tror kanskje at den har vært litt bedre i dag enn for noen uker siden, så kanskje det går sakte men sikkert fremover
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap