Hvilke kjønn er disse palettciklidene?

Jeg lurer på hordan man kan skille kjønn på disse palettciklidene.
Hvilke kjennetegn som er å se etter.

på bildene er det de samme 4 fiskene som går igjen.
Jeg synes de ser ut som hanner hele gjengen. Hunnen blir kortere og har en mage som buler mer ut. Hannen får filament på ryggfinnen slik dine er i ferd med å få.
Alle som er på bildene er hanner.
Fiskereinert ga en god beskrivelse, vil bare legge til at hunnene også har en rødfarge på buken.
Den i midten på bilde 2 er en hann, og lurer på om kanskje den helt til venstre, som er vertikal på bilde også hann. De andre tror jeg er hunner. De er ganske unge, så det er ikke godt å si enda. Rødfargen kommer når de er kjønnsmodne.
Jeg og samboeren er begge enige om at d er bare hanner på bildene


Hunner er mye mer butt på undersiden, altså rundere...
ja.. som du nevner her Runar så er det dette jeg fikk opplyst at kjønn på fiksene hva når jeg fikk dem. altså 2 hanner og 2 hunner.

Men jeg klarer jo ikke se så mye forskjell annet enn den i midten på bilde 2. Han er jo 1,5cm lengre enn de andre.

så derfor jeg postet her for å høre om det hva noe enkel måte å se dette på.. men ser jo at vi er litt uenige her, noe som sikkert tyder på at dem er litt unge enda.

den med de laaange finnene, som også har fått et par flekker på rygg/halefinne er definitivt han iallefall., de andre bør kanskje isåffal ha litt mer tid på seg


jeg er likevel ganske sikker på at iallefall 3 av dem er hanner..., men seff, jeg kan ta feil!
Inaktiv bruker
Må bare få komentere bildene dine... De var jo "SYKT" bra! Mine bilder er ikke i nærheten av å måle seg med det!
Erik Silgjerd
Må bare få komentere bildene dine... De var jo "SYKT" bra! Mine bilder er ikke i nærheten av å måle seg med det!


godt utstyr er halve jobben? egentlig bare knipset i full fart disse bildene, sjelden palettene samler seg ilag forran glasset slik. åsså er det jo endel alger på glasset som du ser igjen på bildene.
Tilfeldig bekjentskap
© RHD
Reklame for plussmedlemskap