Biltema sand i akvarium

Har hørt mange kjøpe sand på Biltema, men mitt spørsmål er hvilken sand kjøper man. Den fine eller den grove? Og hvordan er prossessen får og få den i akvariumet, med tanke på skylling og blåtlegging????
175425 er artikkel nr.
bare og helli akvariet og fylle i vann. legg en talerken eller lignene når du fyller så slipper du groms.
Sand
Takk for svar! Drar allerede i morgen...
kanskje litt sent, men det står på sekken at sanden kan brukes i akvarium bl.a.. Så det var enkelt å finne rett type
har hørt det kan være en del ørsmå metallbiter i biltemasand, har blitt anbefalt å dra en magnet gjennom før den blir våt for å dra med seg de partiklene.
Aha! Kom i skade for å rote magneten i filteret ned i sanda under et mildt sagt kaotisk ryddeforsøk, og hadde et svare strev med å få den ren for "sand" mens jeg balanserende på en liten krakk holdt lystoppen oppe mens jeg la filtervatt over alt bortsett fra der den skulle ligge og lette etter pinnen som skulle holdt magneten på plass, "skulle jo bare" og trengte ikke briller. Glad jeg var alene hjemme. Alt har en forklaring, jeg var helt sikker på at det hvilte en forbannelse over meg, og så var det bare metall. Men da er det ikke nødvendigvis bare bittelitt....
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap