Oppdrett på hemiancistrus sp.128 (side 3)

Jeg bruker Tetra Pro Vegetable, avskallet artemia egg skal også begynne med erter og squash så hiver jeg også oppi Tetra TabiMin.
Det blir mye mat på diss krabatene pluss at det blir vannbytte hver dag en periode, siden det er mye mat som bli liggende igjen å råtne.
Det er veldig spennende å følge denne tråden, Andreas, så jeg håper du holder oss oppdatert fremover. Gjerne så ofte som mulig, hehe Det er gøy å lese om, og jeg forstår din glede over å endelig ha lykkes med å få en art i lek som du har ventet på så lenge.
Jeg skal holde dere oppdatert så langt det lar seg gjøre. Men det skjer liksom ikke så veldig mye, utenom at yngelen spiser og vokser.
Men det er noen unntak, enkelte av yngelen har forsatt stor plommesekk, og det virker som de utvikler seg veldig sakte. Jeg har mistet en yngel med stor plommesekk til nå, etter at de ble flyttet over til oppförings akvariet.
I går föret jeg med erter, å det så ut som det var en stor suksess, i dag var den ikke en smule igjen.
Så det kan se ut som de klarer seg veldig bra foreløpig
Her er en liten oppdatering. Bilde sier vel alt :p

[External Image]
Jeg har, etter det jeg vet, kun mista 2 stykker til nå. Siden den dagen jeg flytta yngelen. Jeg fikk målt lengden på 2 yngel og de var 25 mm, begynner å bli fin størelse nå. Pluss at de ser ut som L-128 nå. Flere av dem har mange prikker.
det er et overlevelig antall å miste de vokser jaggu fort i begynnelsen gitt, hvor mange uker er disse nå? hadde vært gøy med et bilde av de nå med litt prikker ( Hint hint)
Yngel 3 uker gammel, og 25 mm total lengde
[External Image]
er jo bare en helt nydelig fisk
Andreas Bjørvik
[I]Yngel 3 uker gammel, og 25 mm total lengde[/I]


Er en forholdsvis bra vekst på de til å være kun 3 uker.

Vet du ca. alder på de voksne du har Andreas?
Når jeg målte lengen på kun den ene yngelen var nok denne av de største. Jeg tok bilder og målte noen fler yngel den 19.05.2010 (4 uker) da var snitt lengden på 26 mm. Så det er litt variasjon i lengden på yngelen. Det er umulig fange/måle samme yngelen 2 ganger på rad :p
Men uannsett så vokser alle ynglene og frafallet, vil jeg si har vært minimalt, etter at de yngelen kom over i oppfôringsakvariet, kun mista 2 stykker som jeg vet om, men det kan selfølgelig være fler.

Jeg ikke en anelse om hvor gamle foreldrene kan være. Grunnen til det er at de er viltfanget. Og noen fisk i denne guppa som jeg har er vokse fisk. Dermed er alder nesten umulig å anslå.

Yngel 19.05.2010

[External Image]

Utrolig flot tråd, og flotte bilder.
Er der noen synlige forskjelle på hanner å hunner?
Mvh. Roland Dreinø
Det svaret får du i artikkel som kommer om en stund :p kan ikke røpe alt i denne tråden vet du
blir den artikkelen postet har på forumet?
Ja, men da får jeg jo bare henge på.
Artikkelen kommer her på AF, eksakt dato for publisering her er ennå ikke bestemt.
Jaja da er det 5 uker siden yngelen kom til verden.
I dag ble den største av de jeg fanget mål til 28,4 mm.

Yngel 5 uker gammel

[External Image]
Når skal du selge yngel da?
Ja det var nettopp det, må nok vente en stund til. Eksaskt når yngelen er salgsklar vet jeg ikke. Men Kanskje noen andre kan svare på det hvor store yngelen bør være.

Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap