Mer mat for hurtigere vekst ?

Inaktiv bruker
hjelper det å mate mer til dagen for å få hurtigere vekst ?
Spørs hvilken fisk.

Og hvor mye du mater fra før.
Inaktiv bruker
corydoras og l-maller.
mater vel generelt lite iforhold til andre akvarievenner jeg har. 1-2 ganger dagen 1-2 tørkamygglaver. byttes ut avogtil med frøset mygglaver og litt flakfor/diskus
Mater du bunnlevende maller med tørkede mygglarver?? Mener du altså frysetørkede mygglarver?

Hvordan i alle dager skal de få i seg det? Frysetørket fôr flyter jo som kork i overflaten.
Du må bruke frossentfôr.
Inaktiv bruker
frosset mygglaver og tørket mygglave pellet kjøpt av Stian H.
pelletsene synker som en stein her værtfall...
Du bør fòre med grønt også, og ikke bare rødt kjøttbasert fòr. Det er viktig at du varierer foringen, og ikke bare fòrer med det samme hele tiden. Med henhold til l-malle yngel vil jeg anbefale mikroorm i tillegg til annet fòr.
Koffor vil du fore mer og større mengder, fordi de vokser seint?? Overforing er et stort problem og det fører til massedød blant fisker.

Du kan prøve å gi fiskene variert og riktig kost,ha riktig temperatur,nok oksygen og da trivs og vokser fiskene dine.

Les ka fiskene skal ha til mat, om de er grønt eller kjøttspiser. Og gi de deretter.

Det var en som sa til meg en gang at hans hypancistrus malle yngel var skammtynne. Det eneste han foret de med var tabimin. :P
Ikkje så rart det. Tabimin som hovedfor til hypancistrus maller er feil da de får ikkje i nok med næring(kjøtt).

Og tålmodighet er en fine ting, fisker vokser ikkje raskere om du overforer. De dør pga det.
Jo de vokser kjappere viss du går opp på matingen, men samtidig som du går opp på matingen så må du også bytte mere vann.

Mer mat i karret=mere forurensing og høyere NO3 nivå-og høy nitrat nivå bremser veksten-det er ihvertfall min erfaring.

Men du må variere mer med maten, får ikke noe godt/kjapp vekst viss hovedforet er røde myggiser.
Må også gi de litt grøntfor av og til.
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap