Nigerian killi i juwel rio 125?

Hvor høyt hopper de? Kan de hoppe ut av hullet på bakveggen? Det er 5 cm fra vannlinjen til bunnen av åpningen.
Fisk kan komme seg ut på de utroligste plasser. Jeg ville ikke tatt sjansen, og heller tettet hullet med svamp eller noe.
Jeg prøvde det i 63-literen, for jeg har hørt at kuhlii-ål er mestere til å komme seg ut overalt. Men ganske fort steg temperaturen i karet, så jeg måtte ta bort svampen jeg hadde satt der.

Så da får jeg heller droppe fisken, enda så fin den var.
Hmm, det må da være mulig å få tetta det? Hva med en nylonstrømpe? Det blir jo mye tynnere
Ja, kanskje jeg kan tape på nylonstrømpe. Det skal jeg tenke på
Vil tru at dei hoppar mot plassar som fangar oppmerksomheiten deira.
Og sålenge det ikkje kjem lys inn holet som er sterkare enn lyset i armaturet vil det være enormt liten sjangse for at killien treff det vetle holet.

Eg kan iallefall ikkje skjønne at killien ser holet når dei får "sola" rett i augene.
Jeg ville nok tettet det med en netting av noe slag, en strømpe eller lignende, ja. Ikke ta sjansen på at de ikke hopper ut, for det kan jo skje. Jeg snakker av erfaring, har tre stykker selv, og jeg hører det plasker og skvulper oppi det lille karet de lever i hele tiden. Det koster jo så lite å være på den sikre siden.
Mine killier er noe større (rundt 10 centi) og de hopper glatt 15 cm opp, og har også sett en hoppe hele 160literen på langs. Så, tett hullene.
Selv har jeg klipt opp litt av en blåfiltermatte og stappet i alle hullene, om bitene er litt større enn hullet så sitter de godt uten noe mer styr, samtidig som de er lette å fjerne.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap