Sliter med og finne belysning til nytt kar!

Heisann!

Skal til og bestille ett nytt kar med målene L: 60 B: 15 H: 50. Wohoooo!!!!!! Akvarie er "stort" men har ett lite volum, brutto volum er jo rundt 45L. Se bildet. Usikker på om jeg skal ha reker eller småfisk. Blir stuekar dette også.

Med et så slankt akvarie sliter jeg litt med og finne passende belysning.
har sett på slike topper som står på støtter på akvariet. Det smaleste målte 26cm og da var det 2x24watt. festene var 14 cm trur jeg så jeg får jo satt det på karet men lurer på om for mye lys bare lyser ned på gulvet?! Er alikavell usikker og har ikke funnet noe som "passer" skikkelig. Det må vare på karet, vil ikke henge lamper i fra taket. Eneste kravet er at det er T5 lys

[External Image]

Noen som har noen formening eller tips?

mvh Kenneth
hei.

DinDyreVerden i drammen selger T5 lysarmatur. 2 x 24 w. 60 cm lange, 11 cm brede og ca 5 cm høye. det følger med braketter til feste i sidekantene. armaturen kan også ligge rett oppå dekkglasset.

jeg har kjøpt flere av de, og de fungerer supert. også prisen er super; 350 kr inkl. lysrør! ( som vel og merke har K på 10 000).

han har vanligvis annonser inne på forumet her, men jeg kunne ikke finne noen nå, så linker til medlemsprofil.


Tusen takk for svar!!!
Akkurat det tipset jeg trengte!
Lette etter denne annonsen fordi jeg husket et bilde med slik en lystopp men fant ingen annonse!

mvh Kenneth
Tilfeldig bekjentskap
© Runar Heskestad
Reklame for plussmedlemskap