Guppyhannen min er kjempe tykk!

hva kommer det av? er kun den ene(har 2 stk)...
ingen av de andre fiskene mine er overvektige..kan det være tegn på sykdom?
Har du mulighet for og få vist oss her inne et bilde av denne fisken?

jeg hadde også en kjempe tykk guppy hann en gang, da svømte den til toppen i et hjørne å holdt seg der 1 dag å to, så var den plutselig fin igjen. men et par uker senerer skjedde det samme med samme fisken, å da overlevde den ikke fant aldri ut hvorfor
B. Andresen
Har du mulighet for og få vist oss her inne et bilde av denne fisken?
nei desverre..kameraet mitt er ødelagt! sånn er det med en 2 åring i huset:P den ser bare gravid og firkantet ut,men det er jo fysisk umulig..
Strutter skjellene på fisken, på samme måte som en kongle?
Stine Sofie
Strutter skjellene på fisken, på samme måte som en kongle?
neeei,vanskelig å si..tror ikke det...er ikke som den forrige guppyhunnen jeg hadde som døde av det for en stund tilbake
Kan det være forstoppelse?

fra artikkel om sykdom i akvariet:
Forstoppelse:
Forstoppelse oppstår gjerne når fisk får feil for over lengre tid. Også kaldtvannsfisker som gullfisk og slørhaler, som går i for varmt vann, er utsatt. Forstoppelsen gjenkjennes ved at fiskes buk eser opp, og fisken spytter ut maten igjen. Skjellene strutter ikke. Avføringen er tynn, og hvit.
Det første en bør gjøre er å rette opp kostholdet. I mange tilfeller dør fisken av denne forstoppelsen, andre ganger kan den komme til hektene av seg selv. Forsøksvis kan du tilsette en strøken teskje med magnesiumsulfat (engelsk salt) pr 9 liter vann.
MgSo4 har ingen negative effekter på øvrige innbyggere i akvariet. MgSo4 øker Gh..
Sv:
Ellers så er jo innavlede gyppyer kjent for å ha mistenkelige sykdommer og merkelige former på kroppen. Men holder en knapp på forstoppelse!
den er borte:S så det i dag..anert ikke hvor den er,kan jo hende den gjemmer seg ett sted,men får ikke øye på den altså:O får se om jeg ser den etterpå,når jeg skal skifte vann
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap