Rosa kokosnøtt

hvor vanlig er det at kokosnøtta blir rosa inni (kjøttet altså)???
Når den ligger i akvariet?

Kjøttet skal ikke være inni, dette må du renske ut, vakse og koke

Rødt belegg tyder på bakterier. Jeg ville tatt den ut av karret før nitrittbomben sprenges
Nei den ligger ikke i karet nei. Driver å rensker ut kjøttet,men jeg ga til slutt opp i går. Så skulle ta opp kampen med kokosmassa i dag, men den er jo helt rosa inni. Skikkelig standhaftig nøtt detta her...
Innskrumpet nøtt
Jeg fikk heldigvis tak i en innskrumpet nøtt! Kjempepraktisk. Var redd for det du beskriver. Kanskje det hjelper med en sånn verktøyting som treskjærerne bruker for å få ut alt!
sist fikk jeg en innskrumpet nøtt, dette var veldig lettvint syns jeg. for da datt jo kokosmassa ut bare jeg så hardt på det. Men nå... nei,fersk nøtt. Trælsomt. Koker den nå, kanskje det løsner raskere.. kanskje...
jepp,lettere å få løst når den har kokt en stund.
Når jeg leste overskrifta her nå, så trodde jeg det var en tråd fra noen som på død og liv ville ha rosa kokosnøtter i karet sitt, hehe :p

Kokos-kjøttet er fett, så koking og varme hjelper, ja. Da slipper det lettere siden det smelter litt.
hE he.. "Rosa, jeg liker bare ting hvis de er rosa" "Hva sa du? Sa du Grønn??"
Ja nå er den ferdig nedkjølt og på vei oppi karet Men det rosa kokoskjøttet var ganske stilig av farge. (Luktet ikke snadder da)
Innbyggerene i kokosnøttene lurer på hva slags fisker de kan godta som naboer?! De bor i juwel 70 liter.. Noen som har noen erfaringer med selskap til paletter i et så "lite" kar?
Jeg har erfaring med selskap til paletter i en 96-liter: de andre fiskene holdt seg i et hjørne hver gang palettene hadde yngel (alt for ofte). Kanskje det går med noe fisk som holder seg helt øverst i karet, ellers vil jeg ikke anbefale annen fisk sammen med paletter på såpass liten plass.
Kanskje noen sebrafisk, altså Danio? De cruiser for det meste rundt oppe i overflaten, og i tillegg er de veldig raske. Kanskje de blir godtatt til nød av palettciklidene, og kanskje er de raske nok til å komme seg unna hver gang. Ikke lett det der, med ciklider som blir så territoriale når de formerer seg, og i tillegg gjør det i et kjør :p
Ella
:D Snegler kanskje?

Ja. Rosa eplesnegler selvfølgelig
mona o
Kanskje noen [URLBLOCK1], altså Danio? De cruiser for det meste rundt oppe i overflaten, og i tillegg er de veldig raske.

Mine er så absolutt ikke i overflaten så mye, de er vel helst over alt, og fryktelig aktive fisker. Og raske som bare det. Nå vet jeg nada om paletter, men jeg ser for meg at sebrafiskene godt klarer å komme seg unna det meste rett og slett fordi de er så raske i vendinga. Litt det jeg satser på nå som jeg tar en råsjanse og får meg killier, de er vist ikke alltid så fredelige med sine kar-kamerater slik jeg har forstått det.
vi får se hva det blir til
Tilfeldig bekjentskap
© -mette-
Reklame for plussmedlemskap