Hvilke planter er dette?

hvilke planter har eg i karet mitt.hadde den lappen så følger med planten men den forsvant

bilde 1

blide 2

bilde 3

håper noen kan svare meg på dette...
Nr 3
Bilde nummer 3 ser ut som ein Cryptocoryne willisii og bilde 1 ser ut som ein form for bacopa ,søk dem opp i basen og sjå
hmm...
tror ikke det er noen av desse... kunne ikke se likhet mellom desse og mine..
jeg synes ikke nr 2 ser ut som vasspest.
nr1: Hygrophila polysperma? Denne planten kan variere veldig i bladlengde.
nr2: Didiplis diandra?
nr3: Jeg synes også det kan ligne på en Cryptocoryne av noe slag, men det er veldig vanskelig å se på det bildet.

Har du mulighet til å ta noen bedre bilder (av alle plantene)? Da blir det lettere å hjelpe deg.
Sverdplante
nr 3 ser ut som en sverdplante i mine øyne? hehe se om du klarer å se likheten : http://akvaforum.no/plante.cfm?id=1024
var ikke så gode bilder, eller. klarer ikke å se "detaljene"

kanskje aktivere linken ja ;D hehe
her er kansje noen betre bilder..
nr 3 ser forsatt ut som en sverdplante jeg hadde noen planter jeg ikke viste hva var. men fant de i plante forumet her inne, du kan nok finne de
eg har vert inne og sett men kunne ikke finne noen som var lik...

merkelig. finner ingen planter i plantebasen som ligner på dine =( prøvde ihvertfall, lykke till
takk..
lurer på hva planter dette er..
kan ikke forstå hvorfor ingen finner dei her inne..
Den tredje er jeg temmelig sikker på er en Cryptocoryne wendtii green selv om mange cryptoer er veldig like hverandre. Din har ikke fått underbladsformen enda så bildene i basen ligner kanskje ikke helt. Du kan gå inn og sjekke ut innredningstråden min som det er lenket til under asia-karet mitt. Mener det skal ligge noen bilder der av hvordan de så ut nyplantet.

Nummer to er jeg usikker på, muligens Didiplis diandra eller kanskje undervannsformen av Rotala rotundifolia. Tør ikke si noe sikkert

Den første ergrer det meg skikkelig at jeg ikke finner ut av. Har nemlig hatt denne selv engang, men husker ikke navnet. Muligens en Bacopa av noe slag. Du kan eventuelt vente en stund og se om den får andre blad når den har stått en stund under vann. Kan hende den da blir lettere å identifisere.

Ikke lett med planter som ikke har samme form på bladene over og under vann. Mange akvarie-planter dyrkes over vann og endrer seg når de havner i akvariene. Neste gang må du ta bedre vare på lappen og spare deg for alt trøbbelet
Tilfeldig bekjentskap
© Long Nguyen
Reklame for plussmedlemskap