Et par spørsmål ang plassering av filter og varmekolbe?

Jeg fortsetter og skyte ut med spørsmål. Beklager hvis jeg maser men er stadig noe jeg lurer på med denne hobbyen..

Når det gjelder innvendige filter så er jeg av oppfatning av att de skal ligge med utblåsningen noen cm under vannoverflaten og lage bevegelse i overflaten. Jeg har aldri luftbobler i utblåsningen da dette bråker litt mer. Men er dette nødvendig eller er det helt greit sånn jeg forklarer?

Så lurer jeg på plassering av filter og varmekolbe.
Jeg plasser filteret i hjørne på kort siden med utblåsningen ut mot langsiden på skrå. Har tenkt og ha planter som skjuler litt, er dette bra for filtreringen og plantene?

Varmekolben plasser jeg ca på midten på langsiden, men på grunnav kort ledning så har det havnet nærmere filteret. Er dette greit?



Filteret og varmekolben kan du feste der du synes er best,eller rettere sagt hva som passer best når f.eks ikke ledningen er så lang.

Synes selv det er greit å ha utblåsningen fra pumpa like under vannflaten,for det gir fin sirkulasjon i vannet.
Det blir lett film på vannoverflata hvis det ikke er sirkulasjon der.
Luftbobler er unødvendig. Varmekolben kan du plassere hvor som helst, bare det er et par cm ledig rom rundt den, og helst litt bevegelse i vannet. Har du termometer, bør du plassere det langt unna varmekolben.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap