Scalare!

For noen uker siden kom jeg hjem til 3 hvite, nesten gjennomsiktige scalarer. Til vanlig er de hvite med sorte striper, så stripene var altså blitt borte. Jeg var kjempe sikker på at de holdt på å dø. Ca. 10-15min etter jeg sjekket dem hadde de fått tilbake stripene sine. Dette har skjedd to ganger.

De virker helt fine ellers, så jeg lurer på om dette er normalt? Eller er de syke ?
Har samme problem med kardinal-tetraene mine. Plutselig bare mister de den røde stripa, og legger seg på bunn. Like fort som de mistet stripa, kommer den tilbake, og fiskene svømmer fornøyde rundt. Help us? (:
Bedre om denne stilles i et annet underforum enn "nybegynner"
hvorfor det? Jeg er jo nybegynner
Virker som sykdomstegn. Prøv og still spørsmålet i kategorien for sykdom og se om du dere får respons..
Marilyn
hvorfor det? Jeg er jo nybegynner


Nybegynnerforumet er ikke et forum man skal bruke så lenge man er nybegynner, det er et forum som skal hjelpe med oppstart av akvarium.

Spm som dette stilles f.eks uner "sykdom" eller "diverse"
Ingen av oss er vel feilfrie og vi har vel alle vært nye på dette forumet en gang. Her er det altså blitt en lang diskusjon om hvor spørsmålet skal stilles i stedet for å hjelpe Marilyn. Det er faktisk helt normalt at de svarte stripene varierer i styrke. Scalarene bruker dem til å kommunisere med, under lek og revirkrangel f.eks. Alle mine scalarer mister forøvrig stripene vær gang jeg bytter vann, så egentlig kan du ta det som et tegn på at scalarene dine er helt normale . Sånn helt til slutt, scalarer er ciklider, så det hadde vært mest naturlig og legge spørsmålet under fisk/"ciklider".

Jon
Jon, det er faktisk moddene som har bedt om at det gjøres slik: rapporterer innlegg som legges i feil forum, og forklare trådstarter at den er lagt feil.
(gjelder i stor grad på nybegynnerforumet)
Gjelder dette kardinal-tetraer også? :o
Tilfeldig bekjentskap
© Ole Petter Bjørling
Reklame for plussmedlemskap