Hvite sakuroreker

Har fått fram flere hvite sakuroreker. alle i dette akvariumet er sakuro,(kjøpt hos akvariereker.no) men har nå fått mange hvite/gjennomsiktige.
alle di store hunnene er knall røde. noen hanner er sånn lyserøde sånn som sakuroreker er, men har nå fått mange hvite/gjennomsiktige. va kan dette komme av?
Jeg har hørt at dem kan miste fargen hvis de blir stresset. F.eks. at de blir jaget mye av andre arter. Jeg tror det er en forsvarsstrategi, da gjennomsiktigheten bidrar til bedre kamuflasje. Men det kan sikkert være andre årsaker også.
Har nettopp fått mine sakurareker, hatt dem i vel 4 dager nå.. Nesten alle har blitt rødere og rødere siden de kom, da de kom hadde alle mistet fargen pga transporten.

Men det er to stk som ikke får farge. Vet ikke hvorfor, de er helt beige..

Legger ved to bilder som sammenligning, bildene er tatt i går. Dessverre er bilde av den beige tatt undenifra, men fargen er den samme på hele kroppen.

Håper at fargene kommer på de to siste også. Til og med de to bitte små på 0,5 cm er røde..
Du kan eventuelt prøve å kontakte han som driver akvariereker.no. Er mulig at han vet hva det kan skyldes.
Sakurareker er mindre og rødere enn kirsebærreken. Men det vil alltid komme yngel eller unger som er bleke eller transparente/gjennomsiktige. og disse rekene har dårlige farger. Du må bare selektere, så blir kanskje i framtiden bli bare knallrøde individer. Eg har lagt merke til at hunnene er rødest og hannene blekere.. Men målet er jo å få begge kjønnene blodrøde.
Ok. Godt å høre at det er normalt i alle fall, var redd de kanskje var syke eller noe.

En av hunnene mine har fått egg i nakken nå, så blir spennende å følge med fremover
du som har mye peiling på reker. mener du at jeg burde ta bort de lyse rekene sånn at dem ikke formerer seg? har ett lite akvarium med kun sakuro, og et med vanlige kirrsebær reker. blir vell litt diumt å ha dem oppi der å? blir vell ikke så bra å selge dem heller senere heller?

Tommy Tran
Sakurareker er mindre og rødere enn kirsebærreken. Men det vil alltid komme yngel eller unger som er bleke eller transparente/gjennomsiktige. og disse rekene har dårlige farger. Du må bare selektere, så blir kanskje i framtiden bli bare knallrøde individer. Eg har lagt merke til at hunnene er rødest og hannene blekere.. Men målet er jo å få begge kjønnene blodrøde.
Du bør ta ut de dårlig farga sakura rekene. Selge de som vanlig kirsebær eller gi de vekk.

Prøv å bare ha knallrøde, men det er smak og behag
Tilfeldig bekjentskap
© Eric Bodrock
Reklame for plussmedlemskap