Legge inn en liste over kunstige planter (side 2)

B. Andresen
Den billigste planta jeg kjøpte var på rundt 350kr.
Hva med å kjøpe vanlige enkle planter til 50 kr??
Grunnen til at jeg gikk over til kunstige var at jeg får ikke til og få levende planter til og overleve.

Har prøvd planter i alle prisklasser. men der jeg handler der dem generelt dyre på alt. ei plante som koster 50 i din/deres butikk koster det dobbelte her jeg kan handle levende planter og dyr. Skjørtetetra som jeg kjøpte sist kostet over 200 for 5 og det var tilbud siden det var 5.
Har faktisk aldri sett planter til disse summene det her snakkes om, men tviler ikke på at de finnes. Planter jeg kjøper/bruker, ligger rundt 40-60 kroner og er etter forholdene enkle å holde. Kommer seff litt ann på hva slagt type fisk du har. Maller og ciklider for å nevne et par er ikke bestandig like snille med planter, så jeg begrenser pengebruken på planter
De plastikkplantene jeg har sett i akvariebutikker er replicaer av ekte planter, mao burde det la seg gjøre å bruke den vanlige plantebasen til å identifisere disse
Den lokale akvariebutikken din må ha den høyeste avansen på akvatiske planter på den nordlige halvkule om de krever 350Kr for billigste sort.
Etter denne prissettingen kaster jeg tydeligvis planter for titusenvis av kroner hver uke!

Du kan jo benytte deg av de utmerkede rubrikkannonsene her på forumet til å skaffe deg billige planter.
Du kan kanskje skrive en annonse, om at du ønsker overskuddsplanter til en billig penge?

De fleste klarer etterhvert å holde liv i plantene, og da blir det mye som må kuttes ned på etterhvert.

Med de enorme summene du nevner, så får det meg til å tenke at du har bare dyrebutikker i nærheten - med eiere som bare tenker penger, og har null forståelse for drift av akvarie.
Tenker da videre at du kanskje har kjøpt endel .. potteplanter?

Det er jo uansett svært merkelig at du ikke får til planter. Tror for eksempel anubias vil være svært vanskelig å ta knekken på, med mindre man prøver.

Jeg klager ikke på deg, på noen måte. Bare syns problemet høres merkelig ut

Angående det tråden faktisk gjelder, så tror jeg ikke folk er interessert i hvilke plastplanter du har. Basen bør ha arten "plastplante" (hvis den ikke har det fra før?), men det er da mer enn nok informasjon - føler jeg.
send meg din adresse så skal jeg sende deg masse avleggere på noe så enkelt som gulrot gress,helt gratisvokser utrolig fort å faktisk greit pen også, å la oss vite åssen det går. klarer du ta knekken på de å, så er jeg enig i at du bør holde deg til plastic fantastic:p
Har du riktig lys til plantene? Tittet i profilen din for å se hvilke lysrør du har, men fant ikke ut av det.
Plantene jeg overtok døde da jeg skiftet til lysrør som passer for malawi-ciklider, men i et oppvekstkar med annet lys trives de.
i 120l har jeg

1xflora-glo
1xlife-glo

i 64l har jeg
1xlife-glo

i 20l sto det en 30w lyspære som er lik en sparepære ved kjøpet.



æ var også imot plastplanter, men samboern min insisterte, nu har vi en fin blanding av ekte og plast, de ekte ekke æ nokka flink med æ heller, men det gjør ingenting, har jo de av plast, og de er jo helt greie og fine har naturlige for at æ inbiller mæi at mine fisker trenger dæm ingen skam å jukse, d gjør vi vel alle en eller gang i livet ;P
Takker for tilbudet med og sende meg ekte planter,
men har nok bestemt meg for lenge siden at plast er tingen for her.

Dette siden en del av fiskene jeg holder er plante terrorister.

Dette med at det er de samme plantene i ekte og plast vet jeg.
Derfor har jeg bare skrevet at det er plast typen jeg selv har i mine karr.
Haar nylig lagt inn nye bilder av karrene med di nye plastplantene.



B. Andresen
Dette med at det er de samme plantene i ekte og plast vet jeg. Derfor har jeg bare skrevet at det er plast typen jeg selv har i mine karr. Haar nylig lagt inn nye bilder av karrene med di nye plastplantene.


Hvorfor ønsker du egen base for plastikk da? Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke ser poenget. Du har jo ikke spesielt mange plastplanter i karene dine heller, så det kan umulig være så alt for slitsomt å skrive "navnene"?
Stine Sofie
[QUOTE=B. Andresen] Dette med at det er de samme plantene i ekte og plast vet jeg. Derfor har jeg bare skrevet at det er plast typen jeg selv har i mine karr. Haar nylig lagt inn nye bilder av karrene med di nye plastplantene.


Hvorfor ønsker du egen base for plastikk da? Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke ser poenget. Du har jo ikke spesielt mange plastplanter i karene dine heller, så det kan umulig være så alt for slitsomt å skrive "navnene"?

Grunnen til at jeg spurte om det var også for andres del. For frem til folk begynte og komme med sine meninger så trodde jeg helt ærlig at det ville være flere en bare meg som kanskje ville like min ide.

Og Nei, Det er ikke så vanskelig for meg og skrive at dem er kunstige. Selv om jeg snart skla fylle opp et karr på 240l med kunstige olanter av en del forskjellige arter.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap