Problemer med jbl no3-test

Jeg skjønner absolutt ingen ting av nitrat-testen jeg har fra JBL. Følger bruksanvisningen etter punkt og prikke, uten å få utslag i det hele tatt. Den har ikke gått ut på dato. Har testet i noen ubebodde kar, for å sjekke at filtrene er innkjørt. Gikk nettopp lei av å ikke få noe utslag, og testet derfor i det ene akvariet jeg har med fisker og godt innkjørt filter. Likevel, null utslag. Altså, jeg vet jo at det er nitrat i karet. Likevel, resultatet er null.

Er det noen som kan ha noen som helst anelse hvorfor dette skjer? Det er tydeligvis den "nye" typen JBL-tester, med nytt fargekart. Er strålende fornøyd med de andre JBL-testene mine, det er bare denne som "oppfører seg merkelig"...
Det står i bruksanvisningen at hvis du ikke rister hardt nok, kan den vise for lave verdier. Huska du å riste hardt?

Har en annen tråd om JBL nitrat-test, men det kommer ingen svar. Kanskje ingen bruker den, annet enn du og jeg?
Hehe, ja det var din tråd som fikk meg til å tenke over mitt eget problem. Rister så hardt som jeg klarer, i dag ristet jeg i tillegg enda "hardere" og lengre enn vanlig.

Kanskje vi er dumme Solveig? Hehe.
Det kan være noe galt med testene, selv om de ikke er gått ut på dato. Jeg kjøpte for et par måneder siden et sett JBL ammoniakktest som var godt innenfor utløpsdato og fikk som utslag en mørk farge som ikke står på noe fargekart fra JBL. Fikk tilsendt nytt sett og det viste null, som det skulle.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap