Elins lille hjørne

Jeg fant ut at den gamle tråden min begynte å bli ganske lang, og dermed tung å åpne. Besluttet derfor å starte en del 2 av tråden min.

Del 1 finnes her.

[External Image]
Da må jeg henge med på tråd 2
Da må skriver et par ord og hake av for abonnering på del 2, Elin!

Har du noe yngel i heimen for tiden, forresten? Siden det har vært stille fra din front en stund, er jeg spent på om det har skjedd noe nytt eller om alt bare rusler og går, stille og pent, slik akvarier gjerne gjør Hehe

PS!
Hey.... når ble du moderator???? Det ante jeg ikke!
Hei Mona og SGS!

Joda, jeg har noen helt få yngel her i heimen. Det er en håndfull adolfoi på mellom 4 mnd og 10 uker. Ikke mange, kan tenke meg at det er ca 17 stykk bare. De har gått på sand helt siden før de yngste klekte, så jeg er ikke helt sikker på antallet og hvordan de små har klart seg i konkurranse med de eldre.

Jeg har jobbet utrolig mye i det siste pga. omorganisering og ny rolle på jobben, så akvariene har bare fått det aller nødvendigste stellet med fôring og vannbytter.

Nå ser jeg imidlertid lys i tunnelen, ikke minst fordi jeg avslutter to verv i den lokale håndballklubben om et par dager. Det skal frigjøre litt tid. Og jobben ser ut til å gli litt lettere nå også (håper jeg).

Så nå er det full spiker på akvariefronten igjen, og også her på AF. Kjenner jeg har lyst til å prøve å få både black og green laser i lek, men mulig det begynner å bli litt for nære sommeren så jeg må vente til høsten igjen. Tenkte uansett jeg skulle øke vannbyttefrekvensen igjen og kjøre på med mer mygglarver. Ikke vært mye av det i det siste

Ellers har jeg fått så utrolig lyst på et par L-maller. Eller tre. Men det betyr at jeg må selge et par grupper cory, og den sitter langt inne! Jeg har ikke plass til flere kar, så det er en hard prioritering Men det har nå surret i bakhodet i de siste par-tre månedene mens jeg har fokusert på andre ting.

Og må jeg bare få si... den nye coryen - CW051... jeg donerer en nyre for å få fatt på den! Snakk om å falle ved første øyekast. Spre ordet Hehe
mona o
PS! Hey.... når ble du moderator???? Det ante jeg ikke! :)


Det er ikke så rart Lå en e-post fra Holger og ventet på meg når jeg kom hjem fra jobb på fredag, så det er veldig ferskt. Masse å sette seg inn i! Blir et nytt og spennende kapittel for meg her på AF.
Adolfoiene er i gang med egglegging igjen. De har vært stille et par måneder nå tror jeg, i den tiden jeg har vært nede på minimumsaktivitet. Men med vanbytter litt oftere igjen og mer mygglarver på menyen, er de i gang igjen

[External Image]

For en stund siden gjorde jeg faktisk et impulskjøp! Det trodde jeg egentlig at jeg var ferdig med :p 4 sommerfuglciklider bl med meg hjem. Det går faktisk helt utmerket å ha de sammen med cory i 110-literen! jeg hadde lest det på forhånd, men har fulgt nøye med sånn i tilfelle.

[External Image]

De la egg som helter bare et par dager etter at jeg kjøpte de, men eggene var borte dagen etter. regner ikke med yngel på disse i et kar med bartefjes.

Til slutt... 3 sp. 'black' med strittende barter som lurer på om det ikke kommer mygglarver snart

[External Image]

Åh ja! Jeg har masse herlig vrimling blant green laserne om dagen...! Fristet til å gi de et kjølig vannbytte og se om kanskje min latskap et par måneder har fungert som "tørketid", og om det ikke er mulig å dytte de over kanten snart...



Så laaange barter black hadde! Herlige

Ja, de har virkelig lange og flotte barter

Her er en til med laaange barter. det kommer ikke så godt frem på bildet, men her denne lille karen lå og skuet utover verden på et lotusblad, så lå altså bartene brettet utover bladet. Helt herlig.

Bildet er av en av mine aspidoras yngel. Som slett ikke er yngel lengre - de er vel nærmere året gamle nå :p

A. fuscoguttatus.
[External Image]
Ikke fisk i det hele tatt :p
Vi har brukt pinsehelga til å oppgradere inngangspartiet på huset.

Det ble SÅ mye finere nå! før var det ingenting, bare det lille grå taket og shingel hele vegen. Nå har vi en liten "terrasse" og blomster. Har sittet der i kveld og bare nytt fruktene av støle armer og bein

Også har jeg fått meg to roser! Kommer sikkert til å ta livet av de, men de er da flotte enn så lenge. Blomsterbed er fantastisk, men med mine ugrønne fingre ser jeg ikke poenget. Så kasser og bøtter er perfekt for meg

Åh så koselig det er med lange, lyse kvelder og bedre vær. Nå blir det noen herlige måneder!

[External Image]

[External Image]

[External Image]
Så flott inngangsparti dere har laget! Og blomster i kasser og krukker/bøtter er kjempefint! Jeg har dessverre kjøpt et hus med masse stauder rundt, men trives best med krukkene og kassene. For skams skyld må jeg jo prøve å gjøre noe for staudene også, men de klarer ganske utmerket å bli kjempestore uten nevneverdig hjelp fra meg.
Er det ikke på tide med litt oppdatering her?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap