Jeg har to slørhaler i akvariet mitt (et 60 L). Begge er ca 3,5 år gamle. I det siste har den ene begynt å oppføre seg veldig rart. Den ligger ofte med halen rett opp i været, og jeg lurer på om magen har blitt en del større. Dessuten har den en hvit klump over venstre finne. Den andre har masse røde flekker på finnene… Noen som kan hjelpe meg med hva det kan være?
Jeg har ikke bodd hjemme det siste året, derfor har foreldrene mine tatt seg av akvariet. Muligens har det blitt litt dårlig med vannbytte. Utenom to nye ancistrus(gått i akvariet va 6 uker), har det ikke kommet nye fisk oppi der på veldig lenge. Slørhalene går sammen med 2 ancistrus, 4 corydoras (tre metall, og en flekket), 1 neontetra, 1 vinkeltetra og 2 sebrafisk. Grunnen til at det er så random utvalg av fisk, er at jeg ville satse på å ha flere av en type, i stedet for få av mange, og derfor er jeg i litt ventemodus på å kjøpe nye. Dessuten vil jeg jo ikke ha noe nytt hvis det er sykdom i karet…
Verdt å nevne er jo også det at den ene sebrafisken som egntlig var veldig feit, har blitt veldig tynn og fått en ”knekk” i ryggen… Jeg har tidligere hatt fisker (for det meste platy og guppi) som har fått samme greiene, og alle de har dødd etter en stund, uten at jeg har funnet ut hva det var…