Vokser guppyhaler ut?

Inaktiv bruker
Hei, da jeg sto opp i dag så hadde kampfisken spist en god del av halen på en av guppyhannene mine. Nå lurer jeg på om de vokser ut igjenn?
Men for sikkerhets skyld tok jeg å putta kampfisken i en 20 L bolle, siden jeg ikke har noe annet akvarium, å jeg kommer meg ingensteder for å kjøpe heller.
Den vokser ut ja, men om bettaen hele tiden småbiter på halene til guppyene så burde du nok vurdere å gi han et eget akvartium permanent. Selv om halene vokser ut kan det jo ikke være noe hyggelig å få den bitt av hele tiden.

Når det er sagt, så er det ikke uvanlig at guppyhanner får flisete haler. Dette sørger de fint for seg i mellom også.
Hilde008
Den vokser ut ja, men om bettaen hele tiden småbiter på halene til guppyene så burde du nok vurdere å gi han et eget akvartium permanent. Selv om halene vokser ut kan det jo ikke være noe hyggelig å få den bitt av hele tiden. Når det er sagt, så er det ikke uvanlig at guppyhanner får flisete haler. Dette sørger de fint for seg i mellom også.


ja, for de konkurrerer jo om å ha den flotteste halen seg i mellom. men hos meg skjer dette sjeldent...
Iselin Albretsen
ja, for de konkurrerer jo om å ha den flotteste halen seg i mellom. men hos meg skjer dette sjeldent...


Samme her. Tror det hjelper å ha få hanner og mange hunner.
ja, og så skal man jo ha 2 hunner til hver hann fordi hannene er så kåte :p og damene blir så slitne og kan dø fordi hannene er så pågående. jeg har jo proppet fullt av yngler for de blir jo gravide med en gang de har født :p hehe
Iselin Albretsen
ja, og så skal man jo ha 2 hunner til hver hann fordi hannene er så kåte :p og damene blir så slitne og kan dø fordi hannene er så pågående. jeg har jo proppet fullt av yngler for de blir jo gravide med en gang de har født :p hehe


Jeg foretrekker 4 hunner til en hann. Da får hunnene litt mer ro, men får uansett mer enn nok unger.
Tilfeldig bekjentskap
© Kenneth Olsen
Reklame for plussmedlemskap