Er molly syk?

Vi var og kjøpte molly for to dager siden og i dag så vi at det hang en tråd ut fra buken; lignet litt på en tarm som hos kreps...Den er blitt lengre i løpet av dagen og akkurat nå har hun mistet den. Hun står stille inntil veggen av akvariet. Er det noen som vet hva som skjer? Ca 10 av 15 akvarier i butikken var i karantene:\
Vit tråd som henger fra gattet tyder på innvolls parasitter.
Kjøp medisin.
NB: husk at molly er brakkvannsfisk, og krever friskt vann. GH KH salt PH
Takk for svar.
åhh...brakkvann? Men hva med guppiene?
Da jeg var i dyrebutikken sa jeg at vi trengte noen fisk som skulle gå sammen med dem. Hva skjer hvis de ikke får brakkvann- blir de syke? De har allerede vært 3 dager uten:/ Tråden fra buken er svart/brun- og hun har kviknet til igjen! Trodde fisk bare skulle ha mat en gang om dagen og det var alt skal kjøpe bok i morgen- bare de lever så lenge...
Svart/brun tråd er ok.
Litt reint havsalt uten tilsettninger kan du bruke i karet, guppyer liker også en viss friskhet på vannet.
Regelmessige vannskift er nødvendig.
Mating en gang for dagen er fint. I bøker står d opp til 5 ganger, hmmm.....så mye får ikke mine hihi.
Vanlige mollyer klarer seg helt fint uten brakkvann. Mine går i ferskvann uten noen som helst tilsetting av salt, så det trenger du ikke bekymre deg over.
Tilfeldig bekjentskap
© Engdal
Reklame for plussmedlemskap