Discusheavens bakgård! (side 5)

Discusheaven
...det hadde ikke vært meg imot og vie et arbeidsår til hobbyen, men kunne vel trengt en sponsor som håndterte gjelda ;-) Må si det er lite marked for salg, slaktet 60 små fra kull II her om dagen, mange med finnefeil så de måtte gå uansett. Kull III ser svært lovende ut, disse kan det bestilles fra om et par måneder, har ikke kapasitet til å beholde så mye fisk selv....


Du får starte en discus/fiske butikk så kan du jobbe med hobbyen. Ikke sikkert det blir så mye hobby etterhvert da...

Har lyst på Discus i fremtiden, men har ikke store nok kar for tiden.

Espen
Stadig vekst og utfarving på kull I:
Stolt leopardpappa med frittsvømmende yngel;
Discusheaven
Stolt leopardpappa med frittsvømmende yngel;


Disse blir spennende og følge,blir de som pappa blir de jo meget flotte.Da har du en kunde her Lars Roald
Spennede farver fremtrer på fisk fra kull født 25.11.10 knapt to og en halv mnd;
Leopardhannen tar rollen sin på alvor, denne skal brukes meget for fremtidig avl;
Har skilt lekspar for vinteren da jeg har ca 120 yngel å fore på. Kommer til å selge ut halvparten av ungfisken før sommeren (til butikk) og forer på resten til over sommeren. Legger ut noe for privatsalg også!

Tilvekst og utfarving hos F1 grønn tefe/coari;
De fiskene jeg har tatt vare på fra kull I er i dag 3 mnd. Vokser godt og farver ut i tre varianter..... Disse er ikke strøkne i hverken form eller finner, men har tatt vare på de for å sjekke utfarving, er 7 uker eldre enn de 120 jeg forer på nå, og da vet jeg hva jeg har i vente.....:
Leopardkullet født 03.02.11 vokser og alle ser veldig lovende ut, meningen var å ikke ta imot flere kull på denne siden av sommeren. Derfor satte jeg flere voksne sammen, men paret holdt tett og i dag svømmer det nye leoparder på foreldre, ca 80 stk....

Kommer til å legge ut fisk for salg etter påske, gledelig å kunne tilby gjellemarksfri fisk for entusiastene ))) Disse variantene er som på kull I, dyp rød og blåspettet, samt resten som høstløvet fra lønna i hagen, tja hva skal vi kalle de????
takk for en hyggelig prat og handel....

Småtrolla er i sitt nye hjem og de første har begynt å spise alt.....
Hei og takk det samme Frode!

Håper du får frem noen fra flokken, skal bli morsomt å se bilder når du har foret de opp og sluppet de ut i 960 literen, en stim discus på 15-20 individer må da ta seg flottere ut blant rokkene en en gjeng kardinaltetra tenker jeg

Bedre plass til leopardcrossene her, de frittsvømmende klekket 3 mars spiste seg mette på artemia i dag, håper på 60 flotte fisk derfra.

Leopardcrossene fra 3. februar ser alle lovende ut, 6 stk derfra skal flyttes til kjøkkenakvariet til 17. mai kanskje

240 literen er godt beplantet og går uten fisk på 25 grader nå etter at alle fra kull I født 25.11.10 har funnet seg nye hjem....

Bilder av rsa (red spotted alenquer) og rssa (red spottet snake alenquer) kommer. Rene bokstavbarna disse discusene, men når sant skal sies er det ikke bare asiatere som får døpe sine nye linjer med fancye navn, tar meg friheten her i discusheavens bakgård også!!!!!!

....og får de ingen spotter skal jeg kanskje kalle de discus rett og slett
Lss x alenquer
Noen bilder fra spennende oppdrett:
Lss med barn 1 uke
Lss 4 uker
Du har ikke tenkt til å døpe om tråden din til Discusheaven s Hule .....
....eller kanskje duscushullet, håper at fiskebua lar seg realisere allerede i 2011 )))) Helautomatisk vanningssystem er under produksjon, støper gulv i teknisk rom og oppdrettsrom allerede til sommeren og så får vi se....

Håper småtrollene spiser seg feite slik at de svømmer fra rokkene når du slipper de ut i storkaret!!!!!
Imponerende!
Veldig imponert over anlegg og opplegg og fisk

Har du noen små yngel til salgs? Gjerne helt ned i 4-5 cm størrelse. Tenker å ha ett oppforingsprosjekt gående på disse.

Mads
Takk for det Mads, ja her er det fisk å få kjøpt etterhvert!

Har selektert fra kullet med lss cross, klekket 03.03, ca 60 stk fordelt på tre kuber over samme sump. Har også selektert 20 leoparder klekket 03.02, disse er nå ca 4 cm.

I tillegg har jeg tatt vare på 12 stk fra alenquercross paret, disse født 11.01.11.

F1 gruppa med coari/tefe har flyttet i større leilighet for sommersesongen, 540 liter, dette med tanke på god tilvekst og pardannelse om et drøyt halvår, legger ved noen bilder av f1 gruppa:

Lss x alenquer
7 uker og flott tilvekst, skittent glass og dårlig kamera
Nydelig! Du er virkelig flink på dette Lars Roald! Gleder meg til å handle fisk av deg.

Mads
Lss x alenquer
Har da mottatt 6 stk flotte 3-4 cm store LSS x Alenquer cross fra Discusheaven. De spiste allerede etter 10 minutter i karet. Går i en 135 liter BB kube alene. Forer de 4-5 ganger daglig (og oftere om jeg har tid). Slamsuger 3 ganger daglig (1 morgen, 1 ettermiddag og 1 kveld). Bytter ca 25% vann hver dag. Går i gjellemarkfritt system - og det er deilig å vite at de er kjøpt fra en gjellemarkfri Diskushimmel

Vil anbefale alle discusinteresserte på det sterkeste å handle fisk med Discusheaven. Meget hyggelig opplevelse, samt svært seriøst, fin fisk - og ikke minst viser han stor interesse i etterkant for hvordan fiskene har det.

Skal man kjøpe discus så kjøp det hos en som Lars Roald!
Takk for flott omtale Mads! ......ja discushold er en ren nytelse når gjellemark er historie! Legger ved noen bilder av lss jeg har beholdt fra kullet;
Tilfeldig bekjentskap
© OME
Reklame for plussmedlemskap