4 ulike typer kulefisk fra rødehavet

heisann og hoppsann. her er en liten snutt som vi tok da vi var på ferie i Egypt april 2010. vi var på et sted som het Makadi Bay, rett sør for Hurgha. Hotel Fort Arabesque hadde en deilig strand - med koraller og masse liv!

her så vi 4 ulike typer kulefisk:

<embed src="http://www.youtube.com/v/NpTmT7ZP498&hl=nb_NO&fs=1&color1=0x234900&color2=0x4e9e00&border=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="580" height="360"></embed>
Nyyydelige kuler! Tusen takk for at dere delte denne fine filmen!

Den siste kula minte meg sterkt om en vaskebjørn. ;-D
Hei! kjempeflott film, vi var i Makadi bay i mars og vi fikk se masse flotte fisk! vi var så heldige(og uheldige siden jeg ikkje gikk ut i vannet mer uten snorkelutstyr) å få se (riktignok på litt avstand siden vi ikkje turte å svømme nærme) en Lionfish, verdens giftigste fisk!
anyway så kjøpte vi et kart over di ulike fiskeartene og jeg satte meg ned nå med det mens jeg så filmen din og: fisk nr 1: den fant jeg ikkje, ikkje noe som lignet Fisk nr 2 tror det er en Scribbled filefish Fisk nr 3 : Blackspotted pufferfish og Fisk nr 4: Masked pufferfish
den siste kula, masked pufferfish, så vi nesten hver eneste gang vi var ute i vannet. morsom fisk, spesielt når den svømmer rundt og leter etter pussefisker. for å lære litt mer om livet i Rødehavet kjøpte vi en bok av Helmut Debelius "Red Sea Reef Guide" - og bildet bak på den boken er fantastisk: ca 30 stk masked pufferfish i ett og samme bilde! det er drømmen - og dykkelappen frister mer og mer (for den ene av oss som ikke har den).

Lionfish! skummel fisk! vi så også en slik type. mye mulig vi lager en liten film til som viser andre fisker enn bare kulefisker, men ting tar tid.
Veldig flott film, og hadde vert morsomt med en til! hva filma dere med?
Eragon
Veldig flott film, og hadde vert morsomt med en til! hva filma dere med?

det kommer en film til (nkludert Lionfish) straks, i vår personlige akvarietråd, legger inn en link her når alt er klart.

kameraet er et Canon Powershot D10, les en test av kameraet her: http://www.akam.no/artikler/canon_powershot_d10/69865. det finnes også andre vanntette kameraer som kan ta opp i HD. det hadde vært noe det
Tilfeldig bekjentskap
© Freddy G-Paulsen
Reklame for plussmedlemskap