- Hjem
- Forum
- Maller - L-maller/sugemaller
- Red. ancistrus sp. ?
Red. ancistrus sp. ?
Ser det er en salgsannonsen på en oransje malle som kalles Red. Ancistrus sp
Hva er dette for en malle, har den et annet navn? Finner den ikke i basen.
Fin farge iallefall!!
http://akvaforum.no/rubrikk.cfm?type=1010&id=51866
Hva er dette for en malle, har den et annet navn? Finner den ikke i basen.
Fin farge iallefall!!
http://akvaforum.no/rubrikk.cfm?type=1010&id=51866
Postet 15.05.10 kl 20:44
Postet 15.05.10 kl 20:55
julnilSer det er en salgsannonsen på en oransje malle som kalles Red. Ancistrus sp Hva er dette for en malle, har den et annet navn? Finner den ikke i basen. Fin farge iallefall!! [URLBLOCK1]
Hei julnil
Tittet litt på denne i går jeg også og tittet litt rundt på nettet om denne ancistrusen. De selges på nettet rundt forbi for omlag 50 dollar så 200 NKR er ikke "ille" i forhold til det. De var på samme str. En flott, men sjelden farge, men om jeg vil gi den prisen for en 3 cm ancistrus er en annen sak. Synes de var flotte da, men er vel avlet frem på mystisk vis?
Postet 15.05.10 kl 21:48
Postet 16.05.10 kl 06:58
Postet 16.05.10 kl 18:13
ciklidesyka[QUOTE=julnil]Ser det er en salgsannonsen på en oransje malle som kalles Red. Ancistrus sp Hva er dette for en malle, har den et annet navn? Finner den ikke i basen. Fin farge iallefall!! [URLBLOCK1]
hei det er en helt vanlig ansistrius bare oppdrets variant..
Hallo!!! Er den ikke VF så er ALLE ancistrus oppdrettsvarianter
Postet 16.05.10 kl 18:22
Postet 16.05.10 kl 18:25
Det er vel i utgangspunktet snakk om en genmanipulert variant dette her? Hvertfall det jeg fikk høre når jeg snakket med en som kan maller.... Vanligere i Danmark og Tyskland enn den er her. Tror den kom til Norge for første gang "offisielt" for et år siden. Den gruppa ble delt i 2 så vidt jeg vet, for han som tok den inn solgte noen av de. Senere mistet han de fiskene han hadde beholdt selv.
Hun som kjøpte de andre av han har hatt vellykket oppdrett og selger yngel.
Hun som kjøpte de andre av han har hatt vellykket oppdrett og selger yngel.
Postet 16.05.10 kl 18:31
LOFFA[QUOTE=ciklidesyka][QUOTE=julnil]Ser det er en salgsannonsen på en oransje malle som kalles Red. Ancistrus sp Hva er dette for en malle, har den et annet navn? Finner den ikke i basen. Fin farge iallefall!! [URLBLOCK1]
hei det er en helt vanlig ansistrius bare oppdrets variant..
Hallo!!! Er den ikke VF så er ALLE ancistrus oppdrettsvarianter
Denne er da ikke VF....
Postet 16.05.10 kl 19:01
Det står på den tyske siden at dette er en oppdrettsvariant. Den er ikke viltfanget.
Zuchtvariante på tysk betyr = oppdrettsvariant
Og siden det er en Ancistrus, så er det selvsagt opprinnelsesland Sør-Amerika, akkurat som alle andre L-maller.
Zuchtvariante på tysk betyr = oppdrettsvariant
Og siden det er en Ancistrus, så er det selvsagt opprinnelsesland Sør-Amerika, akkurat som alle andre L-maller.
Postet 16.05.10 kl 19:14
Endret: 16.05.10 kl 19:15