Hvitprikk

Hei.
For ter uker siden fik jeg hvitprikk i akvarie mit. Startet umiddelbart med medisinering og varme økning. Etter to uker var det ikke noen forandring. Det var kun tre fisker jeg kunne se var infisert, de fjernet jeg fra akvariet pluss en ny runde med medisiner. Nå kan jeg ikke finne noen infisert fisk. Så kommer? når kan jeg friskmelde akvariet mit å hva gjør jeg da, jeg tenker på vannskift vasking av ting i akvariet å rengjøring av filter?

tusen takk for hjelpen

Mvh
joj
Du fikk hvitprikk-angrep for tre uker siden, etter to uker var det ingen forandring og da fjernet du de få angrepne fiskene. Riktig forstått? Så da er det ca en uke siden sist det var fisk med synlige prikker på seg i akvariet ditt?

Hvitprikk kan ligge latent i minst to uker, så tre uker til med karantene ville jeg iallefall hatt.

Du trenger ikke begynne og ta opp og "vaske ting" i akvariet, men vannskifte skal du ta. Da kan du slamsuge bunnen nøye, hver gang. Ta gjerne og gjør dette daglig i noen dager, for å slamsuge opp så mange av hvitprikkparasittens egg som mulig (disse ligger i bunnlaget).
Takk
mona o
Du fikk hvitprikk-angrep for tre uker siden, etter to uker var det ingen forandring og da fjernet du de få angrepne fiskene. Riktig forstått? Så da er det ca en uke siden sist det var fisk med synlige prikker på seg i akvariet ditt? Hvitprikk kan ligge latent i minst to uker, så tre uker til med karantene ville jeg iallefall hatt. Du trenger ikke begynne og ta opp og "vaske ting" i akvariet, men vannskifte skal du ta. Da kan du slamsuge bunnen nøye, hver gang. Ta gjerne og gjør dette daglig i noen dager, for å slamsuge opp så mange av hvitprikkparasittens egg som mulig (disse ligger i bunnlaget).
Takk
tusen takk for hjelpen

joj
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap