Olympia ocean 30 eller aqua el shrimp set 30

Har noen av dere erfaring med noen av disse akvariene?
Aqua el Shrimp set
Olympia Ocean 30

Jeg tenker å kjøpe en dvergkulefisk, og er litt usikker på hvilket akvarium jeg burde skaffe. Jeg har ikke plass til noe større enn ca 30 liter.

Er det eventuelt noen andre akvariesett dere vil anbefale?

Jeg har prøvd å sett på enkeltdeler, men det er ofte prisen på lysarmaturet som gjør at jeg mest sannsynlig går for et sett, da dette blir billigere (studentbudsjett).
Har ikke erfaring med noen av dem, men hvis jeg var deg ville jeg heller klint til med et Cocoon fra Aquatic Nature. Utrolig lekre akvarier! Filteret i pakkene er brukbart når det modifiseres med blåsvamp, godt lys, nydelig av utseende. De billigste jeg har kommet over er på Aquamanias, bilder av dem kan du se på Akvariereker.no hvis du blar litt ned på siden.

Jeg synes de "rekeakvarie-pakkene" på Akvariereker virker dyre i forhold til hva du får for pengene, men det er jo en smakssak.
Takk for tipset. Cocoon ser veldig pent ut.

Rart at begge butikkene skriver 37 liter for cocoon 6 da den bare er ~32 . Da er det kanskje best å gå for den laveste modellen da det er mer plass til planter og gjemmesteder. Er jo ikke så mye prisforskjell mellom de to.

Angående blåsvampmodifikasjonen. Er det bare å erstatte noe av det orginale filtermaterialet med blåsvamp? Eller er det bedre å bruke bioballer?
Når man modifiserer med blåsvamp fjerner man rett og slett det medfølgende filtermediet (som ofte er veldig stusselig) med en god rute med blåsvamp. Er en god forklaring i denne artikkelen. Filtermediet som følger med Aquatic Nature sine hang-on-filtre er utrolig liten, bare en flat liten sak... Den gikk rett i søpla her, og dytta fullt med blåsvamp i stede

Cocoon finnes i forskjellige fasonger, som du ser på Akvariereker. Ville nok gått for et av de lavere, som f.eks. Cocoon 6 som du nevner. Vet ikke helt hvordan du regnet ut, jeg kom frem til 37,8L. Målene er 45x28x30cm.

Vil også legge til at Aquatic Nature har kommet med en ny serie Cocoon, som er helt like, men i tillegg heter Generation 2. Disse er med blått LED-lys (nattlys/moonlight) i tillegg, jeg vet ikke om noen andre forskjeller. Jeg tror hverken Akvariereker eller Aquamanias har noe særlig Cocoon på lager, så når de bestiller tror jeg det er de nye karene du får. Du kan jo evt. sende en mail og høre. Lampa som følger med Gen. 2 er de du ser på s. 3 under Akvarier på Akvariereker, Solar Duo Boy med moonlight.

Jeg holdt på å kjøpe Cocoon 5 da jeg kjøpte min, men endte opp med Cocoon 2 siden vi var på helgetur i Stockholm og ikke hadde plass til noe større i bilen (gjett om bilen var stappet full!). De var nesten latterlig billige i Sverige, jeg kjøpte min på Bromma Zoo som ligger i utkanten av Stockholm. Hvis jeg skal tilbake, skal jeg jammen kjøpe et større et
Det stod bare andre dimensjoner hos leverandøren 40 x 26 x 30 cm 31,2 L. Vet ikke om den nye serien ikke har 37 liter lengre. Men jeg ser at de har en som heter cocoon 7 som er 43 liter.

Jeg så bilde av filteret. Det innholder så jo bare ut som en stor te-pose. Så det hørtes fornuftig ut å modifisere det.
Jeg ser forresten at de har akvariet på akvarieudstyr.dk for 692 NOK http://www.akvarieudstyr.dk/Ferskvand/Akvarier/FirkantedeGlasakvarier/AquaticNatureCocoon637liter

Det spørs bare hvor mye portoen er på.
Du kan jo se litt på disse og

Jeg har nettopp bestillt denne typen i 20liter, ikke ankommet enda, så kan desverre ikke beskrive mer. MEN, gleder meg no enormt til det kommer


Jeg vurderer også denne litt. Den har mye større bunnareal og er mye billigere.

Har noen erfaring med fluval +1 filteret? Kan eventuelt legge på en hundrings for fluval +2
Tilfeldig bekjentskap
© svein Ove Borgsjø
Reklame for plussmedlemskap