Kakadueciklide/dværggurami

Tænkte på om man kan have kakadueciklider sammen med dværggurami? Har også en enkel elefantfisk i karret. Nu har jeg nemlig fjernet alle sneglerne mine fra karret, så de kann ikke kravle ind i ciklidens hule.
Og så er jeg lidt i tvivl, Sommerfugleciklider legger gjerne egg på en flad sten, men gjør ikke kakaduen det? Må de have en hule? eller flere når man har mere end en hun?
Hmmm har forresten også et enkelt par "yellow" sommerfugleciklider i karret.
Åh ja og så er karret på 200L
Har læst mange af de andre tråde, men er stadig i tvivl.
Inaktiv bruker
Kakaduene legger egg i huler
så det er nok greit nok, men har selv hatt denne kombinasjonen av fisk uten hell. Selv om kakaduene strengt tatt er bunnfisk og dvergguramien for det meste beveger seg i vannskorpen, ble det bråk hos meg. Det endte opp med dødsfall på guramien, så til slutt kvittet jeg meg med de.
Men mine erfaringer er ikke nødvendigvis relevante, for mitt kar er kun halvparten av ditt og det er sikkert andre som har sitt å si på kombinasjonen. Jeg har ikke lenger noen av artene.

Lykke til uansett!
NUB
så det er nok greit nok, men har selv hatt denne kombinasjonen av fisk uten hell. Selv om kakaduene strengt tatt er bunnfisk og dvergguramien for det meste beveger seg i vannskorpen, ble det bråk hos meg. Det endte opp med dødsfall på guramien, så til slutt kvittet jeg meg med de. Men mine erfaringer er ikke nødvendigvis relevante, for mitt kar er kun halvparten av ditt og det er sikkert andre som har sitt å si på kombinasjonen. Jeg har ikke lenger noen av artene. Lykke til uansett! :)

Tak skal du ha´.

Ja jeg tænkte også lidt på hvad som ville ske med mine "yellow" sommerfugle ciklider og elefantfisken. Mine "yellow" kan jo svømme væk og gemme sig, men elefantfisken lever jo på bunden og er jo ikke så hurtig da den er noget størrer.
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap