Hva syns dere om min nye kampfisk?

Inaktiv bruker
Hei, jeg har en kampfisk med navn redbull. Han bor fremdeles i en bolle på 10 liter, jeg er fortsatt på jakt etter et 60L akvarium så han kan få 28 L.
Redbull er veldig glad i å bli tatt bilder av, sikkert fordi han er så nyyderlig. Jeg mener at han var et godt kjøp siden den bollen med han i frisket opp mitt rom. Åsså er han så spesiell med de nyderlige fargene

Hva syns dere om han?
Plussmedlem
Pen kar. Regner med han blir meget fornøyd når han får litt mer plass.
Inaktiv bruker
Åse Britt Larsen
Fint individ av sin art! :)

Mhm =
Inaktiv bruker
Viktor
Pen kar. Regner med han blir meget fornøyd når han får litt mer plass.
Tror jeg å ^^
Så fin!
Veldig pen fisk altså. Veldig veldig. Men jeg skjønner altså ikke hvorfor kampfisker ikke kan slippes ut med andre fisker?
MarieM
Veldig pen fisk altså. Veldig veldig. Men jeg skjønner altså ikke hvorfor kampfisker ikke kan slippes ut med andre fisker?


Det er ikke alle fisker de kan være sammen med.
Noen fisker har slør og da blir de sett på som en "konkurrent" og det blir slossing.

Fin fisk forresten
Den var finfin! jeg har selv to kampfisk. en crowntail som er helt rød og en blå "vanlig" veiltail. og her er de. det er litt dårlige biler men det får vi tåle!
Inaktiv bruker
MarieM
Veldig pen fisk altså. Veldig veldig. Men jeg skjønner altså ikke hvorfor kampfisker ikke kan slippes ut med andre fisker?


Det er fordi at kampfisken spiser opp de andre fiskene, jeg hadde den oppi hovedkarret men der spiste den opp halen til en guppy, og et par guppyunger
Inaktiv bruker
Anders Damm
Den var finfin! jeg har selv to kampfisk. en crowntail som er helt rød og en blå "vanlig" veiltail. og her er de. det er litt dårlige biler men det får vi tåle!


De begge var nyyderlige, du må være like stolt som jeg
ja de er bra fisk kjøpte en hunfisk for en stund siden å prøve å ha den oppi med den blå. det finket helt fint å det så aldri ut som om de plaget hverandre. helt til litt av det sløret som henter " under" fisken ble nappet litt i . da skillte jeg de med en gang
Inaktiv bruker
Anders Damm
ja de er bra fisk ;) kjøpte en hunfisk for en stund siden å prøve å ha den oppi med den blå. det finket helt fint å det så aldri ut som om de plaget hverandre. helt til litt av det sløret som henter " under" fisken ble nappet litt i . da skillte jeg de med en gang


Ok, kan man ha 2 kampfisker i en 28L?
ikke to hanner. jeg ville egentlig ikke anbefalt det. det kan gå med en hun, og det kan hende det ikke går. en vet aldri helt sikkert. da må det i såfall være veldig mye planter å gjemmesteder slik at dekan ungå hverandre. men i utgangspunktet er det egentlig for lite.
hvis du vil ha noen andre fisker oppi med kampfisken funker f.eks. kuhlii ål eller kardinal- og neon tetra . men prøv å styre unna fisk med store/ slørete haler som f.eks. guppy. da kan det bli bråk.
Anders Damm
det kan gå med en hun, og det kan hende det ikke går.


I et akvarium på 28 liter, på lang sikt, heller jeg mot det siste.
Anders Damm
Den var finfin! jeg har selv to kampfisk. en crowntail som er helt rød og en blå "vanlig" veiltail. og her er de. det er litt dårlige biler men det får vi tåle!


OI! Det nederste akvariet er på tide å vaske!
AquaRonja
Ok, kan man ha 2 kampfisker i en 28L?

Nei. To hanner kan man aldri ha sammen. Da vil de slåss til den ene ligger død. Når det gjelder en av hvert kjønn, kan de i teorien gå sammen, men det avhenger av temperamentet til hver enkelt fisk. Ofte vil hannen plage hunnen i hjel, noen ganger omvendt. Men i en 28-liter er det ganske enkelt ikke plass til to kampfisker. De vil bli boende så altfor tett på hverandre, slik at det er stor risiko for at den ene vil plage den andre i hjel. På så liten plass er det liten mulighet for å kunne gjemme seg unna den andre.
MarieM
[QUOTE=Anders Damm]Den var finfin! jeg har selv to kampfisk. en crowntail som er helt rød og en blå "vanlig" veiltail. og her er de. det er litt dårlige biler men det får vi tåle!


OI! Det nederste akvariet er på tide å vaske!

hehe ja men det er ikke så gale som det ser ut på bildet. blitsen gjorde slik at flyteplantene og de vanlige plantene bare ser ut som alger. men glassene er helt rene å pene blits på glass funker liksom aldri. er derfor ejg så " sorry for dårlige bilder) men bra å se at du er obs på slike ting!
Inaktiv bruker
Anders Damm
ikke to hanner. jeg ville egentlig ikke anbefalt det. det kan gå med en hun, og det kan hende det ikke går. en vet aldri helt sikkert. da må det i såfall være veldig mye planter å gjemmesteder slik at dekan ungå hverandre. men i utgangspunktet er det egentlig for lite. hvis du vil ha noen andre fisker oppi med kampfisken funker f.eks. kuhlii ål eller kardinal- og neon tetra . men prøv å styre unna fisk med store/ slørete haler som f.eks. guppy. da kan det bli bråk.


Jeg hadde den oppi guppy akvariummet men den spiste opp halen til en. da jeg kjøpte han var han med guppyer..
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap