Spørsmål om eplesnegleegg.

Hei,

har skaffet meg noen flere eplesnegler, og for noen dager siden begynte den ene sneglen min å legge egg. Da den første klasen ble oppdaget var det stor lykke i stua, men nå går det litt over stokk og stein her. Fra en liten klase gikk det ikke lang tid før det så ut som om oen hadde klistret en hel boks minimais i armaturet, og så mange eplesneglebarn vil jeg rett og slett ikke ha. I dag plukket jeg ned 3 klaser og skylte dem ned i do.

Mitt spørsmål er; går det ann å gi bort eplesnegleegg? Jeg mener, vil de overleve å tas ned og så puttes inn i noen andres akvarium? Synes det føles så bortkastet å bare kaste dem, når kansje noen andre har lyst på eplesnegler... :p
Det kann man strengt taget godt, men hvorfor så ikkg give væk nogle at de små snegle istedet da?
Giver mann dem væk, så kann de legges på et stykke isopor oppe i det nye akvarie og så håbe på at de da klegger.
God fornøjelse!
Jeg har gitt bort eplesnegleegg. Det går helt fint, de bare puttes på noe som flyter i det nye karet.

Hvis de hentes er det jo kjempeenkelt, men de kan også sendes i posten, bare de pakkes i noe slik at de ikke kan knuses. I mitt tilfelle brukte jeg en tictac-boks.
Ok, takk. Så da går det fint og bare gi bort en klase med egg til en veninne da. Joda, jeg kunne ha gitt bort ungene, men jeg reiser på ferie om to uker, og da skal noen andre passe fiskene mine i to måneder. Tror de kan bli litt stresset om sneglebestanden plutselig øker fra 7 til 300. :p
Da bør du kanskje be dem som skal passe fisken om å fjerne klasene. For de rekker å legge nye klaser, og klekke dem før du er tilbake.
milo83
Da bør du kanskje be dem som skal passe fisken om å fjerne klasene. For de rekker å legge nye klaser, og klekke dem før du er tilbake.

Jada, jeg har tenkt på det. Det er derfor jeg lurte på om det går ann å gi bort noen egg før jeg reiser. Syns mamma-sneglen er så utrolig fin (skinnende mørk lilla med svarte striper), så det hadde vært gøy å få sett resultatet av eggene. Men nå vet jeg at det går, så da får min veninne være fostermor mens jeg er ute å reiser.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap